Artykuły sponsorowane w e-marketingu

artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane są formą reklamy w prasie lub w Internecie. Z powodu nadmiaru reklam odbiorcy coraz rzadziej czytają materiały promocyjne. Znakomitą opcją jest zastąpienie ich artykułem sponsorowanym. Czym jest, co warto o nim wiedzieć, jakie są jego najważniejsze funkcje? I czy może przynieść faktyczne korzyści Twojej firmie?

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane są zlecane przez agencje reklamowe lub przez konkretną firmę. Wyglądają jak standardowe artykuły redakcyjne, ale ich celem jest włączenie treści promującej dany biznes bądź produkt. Artykuły sponsorowane mają dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Są płatnymi treściami reklamowymi. Tekst sponsorowany skupia się wyłącznie na zaletach produktu lub pozytywnych wydarzeniach z życia firmy, gdyż jego celem jest wypromowanie danej marki lub produktu. Istotne jest jednak, by nie był sztucznie zachwalający, bo to może wzbudzić podejrzenia czytelników co do jego autentyczności. Dlatego najczęściej artykuły sponsorowane obierają sobie za cel informowanie oraz edukowanie potencjalnych odbiorców, by w ten sposób wzbudzić ich akceptację.

Typy artykułów sponsorowanych

Wśród artykułów sponsorowanych wyróżniamy przede wszystkim:

  • artykuły faktograficzne – które dotyczą danej firmy.
  • artykuły przeglądowe – mające na celu przegląd konkretnej firmy i jej sytuacji w branży,
  • wywiady – mogą to być wywiady z szefem danej firmy lub którymś z członków jej zarządu. Mają na celu budowanie prestiżu osoby,
  • bylinery – teksty podpisane nazwiskiem prezesa firmy (mimo, że ich autorem mógł być ktoś inny)
  • case study – teksty, które za cel stawiają sobie akcentowanie jakiegoś zjawiska lub wydarzenia.

Jak widać, artykuły sponsorowane mogą przybierać rozmaite formy reklamy, artykułu tematycznego eksperckiego, artykułu tematycznego z nawiązaniem do reklamodawców. Mogą także zawierać linki.

Artykuł sponsorowany

Kiedy następuje odmowa publikacji

Artykuł sponsorowany powinien spełniać kilka zasadniczych funkcji. Jeśli tego nie robi, może nie zostać opublikowany. Dzieje się tak np. w przypadku zbyt niskiego poziomu merytorycznego, braku spójności tekstu, wystąpienia błędów ortograficznych, stylistycznych lub językowych. Dodatkowo artykuł sponsorowany nie powinien naruszać w żadnym wypadku prawa polskiego. Problemy mogą wystąpić także w sytuacji, gdy tekst reklamuje konkurencję. Pamiętajmy także, że musi on tematycznie pasować do portalu, na którym ma zostać zamieszczony

Funkcje artykułów sponsorowanych

Jak wiemy, artykuły sponsorowane mogą przybierać różne formy. Mają one pomagać w pozyskiwaniu nowych klientów i wzbudzaniu w nich zainteresowania danym produktem lub usługą. W swej treści zawierają kwestie informacyjne oraz reklamowe. Powinny być jak najbardziej dostosowywane do bieżących potrzeb użytkowników, a także kierowane do określonej grupy odbiorców. Artykuły sponsorowane zawsze zawierają logo firmy oraz adres jej strony w sieci, by potencjalni klienci mogli bez problemu dotrzeć do miejsca, które go zainteresowało. Mają być jak najbardziej efektywne i promować pozytywny wizerunek firmy lub produktu. Są zamieszczane po to, by wzmocnić markę. Pozwalają promować firmę w sposób nienachalny, a jednocześnie ciekawy i niestereotypowy. Artykuły sponsorowane są rewelacyjną alternatywą dla męczących reklam. Zazwyczaj mają one charakter publicystyczny (jest najbardziej preferowany) i raczej poleca się, by były proste, przyjemne w odbiorze. Warto wplatać w nie elementy humorystyczne. Na początku artykułu sponsorowanego należy zamieścić wstęp w formie opisu. W dalszej kolejności przechodzimy do wyjaśnienia, na samym końcu zaś do oceny. Artykuły sponsorowane są zbliżone do reklam – płaci się za ich opublikowanie i można je zlecać copywriterom. Różni je od reklam to, że prezentują firmę, a nie produkt.

Czy artykuł sponsorowany przyniesie korzyści mojej firmie?

Publikowanie artykułów sponsorowanych ma bardzo pozytywny wpływ na kształtowanie wizerunku naszej firmy, a także pomaga nam zdobywać nowych klientów. Pozwala Ci to na dotarcie do odbiorców, potencjalnych klientów, wyzwala w nich zainteresowanie danym produktem lub usługą, czasem wywołuje dyskusje. Artykuły sponsorowane w przeważającej większości przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i wyzwalają nowe źródła ruchu w Twojej witrynie. Jako miejsce publikacji możesz wybrać znany portal, od dawna cieszący się uznaniem internautów, ale warto wziąć pod uwagę także niszowe miejsca, które pozwolą Ci się wypromować w znacznie tańszy sposób. Wpłynie to niezwykle korzystnie na wizerunek Twojej marki oraz na sprzedaż. Weź pod uwagę, że bazujesz na autorytecie strony internetowej, którą wybierasz do promowania swojej firmy. Celuj więc w ambitną niszę, a z pewnością zostaniesz doceniony i zauważony. Pamiętaj, że jeśli chcesz wnieść faktyczne korzyści do swojego biznesu, Twój artykuł sponsorowany powinien być wysokiej jakości, sensowny, bezbłędny i przyjemny w odbiorze. Dodatkowo nie może reklamować Twojej firmy w sposób bezpośredni. Warto także od samego początku określić grupę docelową, do której tekst ma zostać skierowany oraz ustanowić jego nadrzędny cel.

Masz pytania lub wątpliwości po przeczytaniu tego artykułu? Zapytaj specjalistów



kod captcha