Blog w sklepie internetowym: co mogę zyskać?

Czy każda treść na stronie internetowej daje wartość? Nie. Nie każda treść daje wartość, za to dobra treść może dać o wiele więcej, niż się wydaje. Co znaczy dobry content i dlaczego warto wystartować z blogiem w sklepie internetowym? 

Założenie sklepu internetowego ma zwykle jeden cel - zysk. Sprzedajemy, żeby zarobić na marży. W czasie rozwoju trzeba zadać sobie pytanie czy chcemy sprzedawać więcej, mieć bardziej pojemne koszyki zakupowe, dbać o stałych klientów czy wciąż pozyskiwać nowych. Wszystkich wron za ogony złapać się nie da. Ale czy napewno?

Odpowiednio skierowane komunikaty i treści do różnych grup odbiorców mogą trafić dokładnie tam, gdzie chcemy. Innym językiem napiszemy do osób, które markę znają, innym do stałych klientów, którzy na stronie sklepu są tzw. hard userami, a jeszcze innym do tych, którzy nie mają pojęcia o istnieniu marki. 

Content marketing, czyli blog w sklepie internetowym

Blog w e-commerce to kolejne miejsce na stronie internetowej, które możesz zagospodarować tekstem a on, jak wiemy, doskonale działa na pozycjonowanie domeny. Content marketing i SEO to wyrażenia, które w ostatnich latach są odmieniane przez wszystkie przypadki. Za trendami nie warto ślepo podążać, natomiast za tendencjami, które zmieniają nawyki zakupowe klientów, już jak najbardziej. 

Klient czasami odwiedza kilkanaście różnym stron, zanim wejdzie na ścieżkę zakupową. Możesz dokładnie sprawdzić, gdzie twój Klient spędził czas na stronie, zanim dotarł do koszyka. Google Analytics daje odpowiedź na to pytanie.

Mówimy tutaj o Klientach niezdecydowanych, którzy jeszcze nie wiedzą na jaki produkt się zdecydować, albo w ogóle nie wiedzą, że potrzebują właśnie Twojego produktu lub usługi.

Kilkanaście różnych stron to mogą być poradniki, strony z opiniami, rankingi, galerie, artykuły, podkasty, ebooki do pobrania. Wszelkie treści, które mogą znajdować się na Twojej stronie internetowej lub… na stronach internetowych konkurencji. Klient poszukujący wiedzy i informacji w końcu ją znajdzie i to ty decydujesz o tym, czy znajdzie ją na Twojej stronie WWW czy nie. 

SEO vs intuicja. Pisz o tym, co się czyta

Decyzja o założeniu bloga w sklepie internetowym już zapadła? Zanim blog ujrzy światło dzienne przygotuj tematy na najbliższe 3-6 miesięcy. Wykorzystaj intuicję, w końcu jesteś ekspertem w swoim fachu. Zweryfikuj jednak intuicję i branżowe doświadczenie za pomocą narzędzi dostępnych online. Niektóre odkrycia mogą Cię zaskoczyć. Na przykład? Klienci z branży turystycznej powinni wiedzieć, że pierwsze poważne zainteresowanie “feriami zimowymi” ma miejsce w ostatnim tygodniu sierpnia i pierwszym tygodniu września, kiedy dzieci wracają do nauki szkolnej a rodzice, po powrocie z jednych wakacji już planują kolejne. 

Z jakich narzędzi korzystać w poszukiwaniu tematów na treści blogowe?

Nie ma co instalować stu tysięcy aplikacji, wykorzystywać jeszcze więcej opcji do weryfikowania fraz SEO. Nie fiksuj się na wielu narzędziach. Sprawdź kilka i wybierz te, które najlepiej spełniają swoje zadanie. Poniżej 4 przykładowe narzędzia.

  • Google Trends - (narzędzie bezpłatne) - porównaj frazy SEO, sprawdź hasła najpopularniejsze i zyskujące popularność, na wykresie zauważ, kiedy temat ma wzrost zainteresowania.
  • AnswerThePublic - (narzędzie bezpłatne, 2 wyszukania na dobę!) - sprawdź, o co pytają użytkownicy… dosłownie. Jakie konkretnie pytania zadają użytkownicy w związku z wpisaną frazą. 
  • Senuto - (narzędzie płatne, 14 dni za darmo!) - zobacz bazę słów kluczowych dla wybranej frazy, pytania z nią związane, słowa zależne i grupy słów. Jedno z lepszych narzędzi dla SEO i content managerów.
  • SEMSTORM - (narzędzie płatne, bezpłatny okres próbny) sprawdź sugestie związane z wpisaną frazą SEO: słowa z przyimkami, pytania, a nawet wideo.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Blog w sklepie internetowym to idealne miejsce, w którym możesz stanąć na pozycji eksperta i wypowiadać się merytorycznie na temat problemów, które załatwia Twój produkt. Nie każdy właściciel sklepu internetowego musi być jednocześnie copywriterem! Nie musisz pisać tekstów blogowych i dokładać sobie zadań na liście “do zrobienia”. Zleć przygotowanie treści odpowiednim osobom, a do artykułu dodaj własny cytat, potwierdzony imieniem i nazwiskiem, funkcją, a może nawet zdjęciem.

Podobnie zadziałają również dodanie infografiki, wyników badań, wykresy. To potwierdzenie słuszności tez, które autor stawia w artykule. Internet pełny jest niepotwierdzonej wiedzy, czytelnicy szukają ekspertów!

Dywersyfikuj źródła ruchu

Twój sklep internetowy jest rozpoznawalny, radzi sobie dobrze i ma stałych Klientów? Świetnie! Pamiętaj jednak, żeby nie opierać swojej domeny na jednym źródle ruchu. Staraj się żeby ruch na Twojej stronie był doprowadzany przez:

  • direct (stronę główną sklepu),
  • referral (linki odsyłające),
  • organic (wyniki wyszukiwania),
  • e-mail (newsletter),
  • social media (promocja oraz wzmianki).

Blog w e-commerce wspiera więcej niż jedno źródło ruchu. Treść blogową możesz wykorzystać w social mediach, e-mail marketingu czy promować ze strony głównej sklepu internetowego. Co więcej, odpowiednio dobranetematy treści mogą zbierać ruch z organicznych wyników wyszukiwania. To wartość, w którą warto zainwestować! Tworząc kolejne teksty blogowe, gospodarujemy kolejne frazy SEO, czasami z tak zwanego “długiego ogona”. To frazy SEO, które nie mają setek tysięcy wyszukiwań miesięcznie, ale dostarczają systematycznie mały ruch, który, biorąc pod uwagę skalę, staje się znaczący. 

Teksty blogowe to też merytoryczny wkład, który może być częścią newsletterów, angażującym postem w social mediach, czy reklamą w Google. 

A więc co możesz zyskać startując z własnym blogu w ecommerce?
✅ zwiększenie liczby pozycjonujących fraz,
✅ dobry content do wykorzystania w pozostałych akcjach marketingowych marki
✅ dywersyfikację źródeł ruchu,
✅ możliwość pokazania siebie lub swoich pracowników w roli ekspertów,
✅ pozyskanie leadów - treści blogowe mogą być dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
✅ autentyczność i transparentność, które są doceniane przez klientów.

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu słów kluczowych ważnych dla Twojego biznesu? Chcesz zlecić komuś realizację tekstów, ale nie masz na to czasu? Szukasz wsparcia w przygotowaniu odpowiedniego content planu? Zrobimy to za Ciebie!

 


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość