Content Marketing – jak wykorzystać go do sprzedaży?

Jeśli posiadasz firmę, chcesz, żeby Twój produkt dobrze się sprzedawał. To dość oczywista zależność, przy czym Content Marketing wymaga zawieszenia tego typu myślenia. Zamiast desperacko pisać pochwały produktów tylko po to, żeby dobrze się sprzedały, trzeba na moment wstrzymać naturalne odruchy i postarać się skupić na wartościowej treści.

CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Content marketing – tzw. marketing treści – jest strategią pozyskującą klientów w oparciu o publikację atrakcyjnych, przydatnych treści. Mają one być kierowane do konkretnej, jasno sprecyzowanej grupy odbiorców i pomóc w budowaniu z nimi długotrwałego kontaktu. Zamiast jednostronnej, oczywistej reklamy mamy więc zaangażowaną relację pomiędzy sprzedawcą a klientem.

Content Marketing odnosi się do wszelkich treści, jakie publikuje się (i rozpowszechnia) w Internecie. Można więc podpiąć pod to pojęcie artykuły, poradniki, raporty, ale i webinaria, evideo, podcasty czy ciekawe infografiki. Najważniejsze, żeby podawane treści były wiarygodne i rzeczywiście potrzebne – dzięki temu i firma, i klient mogą odnieść wymierne korzyści.

DZIAŁANIA POKREWNE CONTENT MARKETINGOWI

1. Marketing wirusowy, czyli nakłanianie potencjalnych klientów do samodzielnego rozpowszechniania informacji o danej firmie. Można to osiągnąć za pomocą różnych platform przekazu, takich jak fora, blogi branżowe czy media społecznościowe.

2. Działania SEO, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych oraz ich pozycjonowanie. Atrakcyjne artykuły sprzyjają chętnym odwiedzinom i wzmożonemu linkowaniu, co w prostej linii przyczynia się do rosnącego zainteresowania ofertą danej firmy. Content Marketing jest jedną z głównych technik działania w ramach Inbound Marketingu, nakierowanego na samodzielne odnalezienie firmy przez klienta.

DLACZEGO LEPIEJ WSTRZYMAĆ SIĘ OD NACHALNEJ SPRZEDAŻY?

Uwaga, ta prawda zaboli: treści promocyjne zwyczajnie nie działają. Długotrwałe bombardowanie ludzi reklamami uodporniło ich na tego typu zabiegi. Internauci po prostu je ignorują. Dobrą alternatywą jest skupienie się na tworzeniu treści bezpośrednio dotykającej odbiorcy i jego problemów. Wtedy czytelnicy zaczną ją rozpowszechniać, zwiększać jej zasięg i przyciągać na Twoją witrynę nowych potencjalnych konsumentów. Marketerzy powinni wczuć się w rolę klienta i proponować mu content, który żywo go zainteresuje. Promocja może być jedynie nienachalnym dodatkiem, a nie osią, wokół której zbudowany jest cały artykuł czy grafika. Content Marketing ma pomagać, doradzać i bawić, a w efekcie – wpływać pozytywnie na sprzedaż danej firmy.

GŁÓWNE CELE CONTENT MARKETINGU

Wiodącą ideę Content Marketingu można streścić w jednym zdaniu: promowana treść ma pogodzić to, co marka chce opowiedzieć o sobie i to, co rzeczywiście jest w stanie zainteresować (i zaangażować) odbiorcę. Dziś internauci sami poszukują informacji wykorzystując w tym celu wyszukiwarkę. Treści nudne, nieoryginalne albo typowo reklamowe są przez nich ignorowane i traktowane jako spam. To, co może przyciągnąć uwagę konsumenta, musi być albo pomocne (w znaczeniu poradnikowo-edukacyjnym) albo przynajmniej rozrywkowe. Dobrym przykładem dla marketerów mogą być wszelakiego rodzaju memy czy demotywatory. Celne myśli i zabawne obrazki mają takie ilości udostępnień, o których większość firm może tylko pomarzyć.

Zamiast inwazyjnych reklam – rozwiązanie problemów klienta, związane z wizją lub produktami firmy. Zamiast nudnych sloganów – walka z nudą i powtarzalnością. Taka metoda pozwoli wzbudzić zaufanie u konsumenta, a to ono tak naprawdę przesądza o sukcesie marki. Dyrektorzy marketingu takich gigantów, jak Samsung czy Red Bull, przyznają się do tego otwarcie. Content Marketing jest o wiele skuteczniejszym narzędziem do zdobywania klientów, niż tradycyjne metody reklamowe. Dzięki niemu można wypracować znaczącą przewagę nad mniej postępową konkurencją.

MOŻLIWOŚCI PROMOCJI POPRZEZ CONTENT MARKETING

Content Marketing pozwala zwerbować konsumentów, którym zwyczajnie nie przyszłoby do głowy sięgnięcie po dany produkt. Da się to osiągnąć m.in. przez:

1. Subskrypcje
Czy to na blogu, czy YouTube'owym kanale, ciekawe treści zachęcą użytkowników do subskrybcji. Tę można na dalszych etapach wykorzystać do działań promocyjnych.

2. Lojalizację klientów
Dzięki temu sprzedamy więcej produktów mniejszej, konkretnej grupie lojalnych osób.

3. Integrację bloga ze stroną firmową
Wyszukiwarka skieruje internautów do pożytecznych treści na blogu, a oni, zachęceni wartościowym contentem, z własnej woli przejdą na stronę główną i zapoznają się z ofertą.

4. Premium content
Webinary czy e-booki umieszczane na blogu pogłębią wiedzę klienta o danym temacie. Właśnie tam można już zawrzeć więcej informacji na temat oferty.

5. Promocja treści
Nie promuj oferty, ale ciekawą treść, np. z użyciem forum internetowego. Z czasem przełoży się to na większą aktywność ze strony klienta – wzrośnie liczba osób odwiedzających bloga, śledzących profile w mediach społecznościowych, subskrybentów i ambasadorów marki.


Artykuły blogowe

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość