Majestic SEO - czym jest i jak go używać?

Pozycjonowanie stron nie jest wcale zajęciem łatwym, jednakże w obecnych czasach niezwykle potrzebnym – na tyle, iż dobry pozycjoner zawsze znajdzie dobrą pracę.  Aby jednakże właściwie ją wykonywać (tak, by przynosiła efekty), należy umiejętnie korzystać ze wszystkich udogodnień, jakie stworzone zostały specjalnie dla osób zajmujących się branżą SEO. Jednym z takich udogodnień jest Majestic SEO – co to takiego i w jaki sposób można go używać?

CZYM JEST MAJESTIC SEO?

Majestic SEO to aplikacja, będąca najpopularniejszym narzędziem do analizy linków prowadzących do strony. Wykorzystywana jest powszechnie – okazuje się bowiem o wiele skuteczniejsza, niż stworzone w podobnym celu narzędzie Google. Pokazuje nawet o połowę więcej linków! Dzięki programowi SEO Majestic pozycjoner może sprawdzić źródło linków – i to nie tylko na swojej stronie, ale również i na stronie konkurencji.

Program jest lubiany również i z tego powodu, iż bardzo łatwo go obsługiwać – nie trzeba być wcale wybitnym specjalistą, ani uczyć się obsługi interfejsu przez kilka dni, czy tygodni. To naprawdę wygodne narzędzie, które jesteśmy w stanie obsługiwać intuicyjnie – a to znacznie ułatwia pracę.

KORZYSTANIE Z PROGRAMU MAJESTIC SEO

Mimo że obsługa Majestic SEO jest dosyć łatwa, twórcy zdecydowali się jeszcze ją uprościć, wypuszczając na rynek instruktaż obsługi aplikacji – który dostępny jest teraz także w polskiej wersji językowej. Demonstracja pojawiła się na blogu Majestic.com i jest dostępna dla osób, które zalogują się w tamtejszym serwisie. Wszystko działa na zasadzie szkolenia, pokazującego nowym użytkownikom w jaki sposób korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji aplikacji Majestic SEO. Wspomniany instruktaż jest zupełnie bezpłatny, a w jasny i prosty sposób wszystko wyjaśnia – jeśli, oczywiście, ktokolwiek miałby jakieś wątpliwości jak używać tej aplikacji. Mimo wszystko jednak warto poświęcić chwilę na zapoznanie się z programem – sesja instruktażowa trwa jedynie 40 minut, a być może dowiemy się czegoś, co nam dodatkowo pomoże.

A w jaki sposób wykorzystać cały potencjał tkwiący w tym niezwykłym narzędziu? Wpisując w opcję badania linków adres wybranego portalu, jesteśmy w stanie zobaczyć wszystkie linki zwrotne przypisane do tego adresu, bądź też linki z ostatnich 30 dni. Tak naprawdę wszystko zależy tu od wyboru dokonanego przez pozycjonera, a także od wersji na jaką się zdecydował. Informacje na ten temat znajdują się w zakładce TOP BACKLINKS. Natomiast w zakładce REFERRING DOMAINS można sprawdzić z jakich domen przychodzą linki na docelowy portal. Ułatwione jest to dzięki licznym możliwościom sortującym, umożliwiającym dowolne przeszukiwanie listy. Aplikacja pozwala także na generowanie raportów związanych z daną stroną internetową (może ich być 60 w miesiącu). A zatem nawet w swojej podstawowej wersji aplikacja jest niezwykle pomocna.

WSPÓŁCZYNNIKI MAJESTIC SEO

Z aplikacją Majestic SEO wiążą się również dwa współczynniki – TRUST FLOW oraz CITATION FLOW. Określają one jakość i ilość linków. Współczynniki te znajdziemy po obu stronach tworzonego w aplikacji podsumowania – TRUST FLOW po lewej, a CITATION FLOW po prawej stronie. Dobrze by było, żeby oba te współczynniki były mniej więcej wyrównane – najlepiej z lekką przewagą tego pierwszego. To on bowiem wskazuje, ile wartościowych linków zostało skierowanych do naszej docelowej strony. CITATION FLOW wskazuje zaś na linki o mniejszej wartości, jakie pojawiły się wśród ogólnej liczby linków w wybranym czasie. Jeśli to tej drugiej wartości jest więcej, być może do naszej strony prowadzą linki spamerskie – a to nigdy nie przełoży się na skok strony w wynikach wyszukiwania.

Rzecz jasna, oba współczynniki powinny być odpowiednio wysokie, ponieważ małe wartości wskazują po prostu na słabą stronę – co oznacza, że należy bardziej nad nią popracować. Rzecz jasna, jeśli Ty nie masz na to czasu, powinni się tym zająć specjaliści – ktoś koniecznie musi o nią zadbać, aby kolejny raport wypadł o wiele lepiej.


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość