Autorytet Domeny i Trust Flow - omówienie ważniejszych czynników rankingowych domen

Z miesiąca na miesiąc, wraz z kolejnymi unowocześnieniami i strategiami, rośnie liczba istotnych kwestii, które trzeba uwzględnić w swojej strategii marketingowej. Wiele z nich jest niezrozumiałych nie tylko dla laika, ale i dla specjalistów danej dziedziny. Do takich kwestii zalicza się tak zwany Autorytet Domeny oraz Trust Flow. Co oznaczają te pojęcia i dlaczego warto o nich wiedzieć?

CZYM JEST TRUST FLOW?

Trust Flow określa poziom wiarygodności domeny, a zatem to, czy do danej domeny linkuje wiele wartościowych stron. Rzecz jasna, wskaźnik ten powinien być jak najwyższy – będzie to bowiem oznaczało, że pozycjonowana przez nas domena posiada wartościowe treści, które są cytowane przez większe serwisy. Przekłada się to na globalny odbiór witryny w wynikach organicznych wyszukiwarek.

Trust Flow jest jednym z dwóch współczynników, które określają jakość danej domeny i stron linkujących do niej, przy czym drugi współczynnik – Citation Flow – odnosi się do wszystkich linków przychodzących. Można zatem uznać, że to na wysokim wyniku Trust Flow powinno nam najbardziej zależeć. Najlepiej zaś, jeśli oba wskaźniki są duże – oznacza to, że mamy do czynienia z naprawdę dużym potencjałem marketingowym.

Współczynnik rankingowy Trust Flow określany jest przez algorytmy zastosowane w aplikacji dla webmasterów Majestic (dawniej Majestic SEO) należącej do angielskiej firmy Majestic-12 Ltd. Wyniki reprezentowane są w skali od 0 do 100, przy czym im bardziej zaufane linki, tym ocena jest wyższa. Narzędzie to doskonale zatem pozwala sprawdzić jakość danej strony.

CZYM JEST AUTORYTET DOMENY?

Autorytet Domeny, czyli Domain Authority to wskaźnik jakości danej witryny internetowej oraz poszczególnych, powiązanych z nią stron. Parametr określa jej konkurencyjność i jest tym lepszy, im lepsze strony linkują do naszej docelowej domeny. Domain Authority określa się wartościami od 1 do 100, według skali logarytmicznej. Określenie to następuje w oparciu o ponad 150 różnych czynników, przy czym najważniejszy z nich to właśnie jakość linków zewnętrznych, które linkują do naszego docelowego serwisu. Brana pod uwagę jest również ich ilość.

Algorytmy, według których obliczany jest Autorytet Domeny są stale ulepszane, a przynajmniej raz w miesiącu przeprowadzana jest indeksacja stron, pozwalająca uzyskać wynik o jeszcze większej dokładności. Dzięki Autorytetowi Domeny można porównać ze sobą kilka konkurencyjnych witryn oraz monitorować na bieżąco uzyskiwane poprzez pozycjonowanie wyniki, a zatem oszacować, czy działania SEO są skuteczne.

TRUST FLOW, CITATION FLOW, DA I PAGE RANK

Osoby i firmy zlecające usługę pozycjonowania liczą na jak najlepszy wynik w rankingu wyszukiwania osiągnięty w krótkim czasie. Niestety, pozycjonowanie po 2014 roku staje się coraz bardziej kosztowne i czasochłonne, z uwagi na kolejne algorytmy weryfikujące jakość publikowanych treści i nienaturalne linkowanie. Aby osiągnąć wyniki gwarantujące sprzedaż należy korzystać z najnowocześniejszych narzędzi i metod.

Trust Flow i Domain Authority pomagają zweryfikować i oszacować efekt marketingowy dla opublikowanych pod domeną treści. Dobra strona to taka, która posiada dużą liczbę linków tematycznych o wysokiej jakości, jest ciągle aktualizowana i zgodna ze wszystkimi standardami i normami, nakładanymi przez organizacje typu W3C. Pod uwagę należy brać wiele różnych parametrów, ale ostateczny wynik powinien nam pozwolić porównać różne strony pomiędzy sobą, wybrać te lepsze, albo też wyciągnąć wnioski z błędów w pozycjonowaniu własnej strony.

Niegdyś popularną metodą sprawdzania tego wszystkiego był tak zwany Page Rank. Został on stworzony przez Google jeszcze na początku istnienia tej wyszukiwarki, lecz mimo jego stałej aktualizacji daleko mu do wymienionych wcześniej narzędzi. Page Rank posiada skalę mieszczącą się w wartościach jedynie od 0 do 10, przy czym najwyższą notę mają takie serwisy jak NASA, czy Apple. Z racji na rzadkie modyfikacje wydaje się, że lepiej opierać się na innych wskaźnikach i programach – Page Rank nie odzwierciedla już bowiem rzeczywistości tak realnie jak kiedyś. Ostatnia aktualizacja PageRanku została wykonana pod koniec 2013 roku.


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość