Jak pozycjonować stronę w Google Maps?

W jakim celu powstała aplikacja Google Maps? Internauci najczęściej używają jej jako nawigacji, która wskazuje najszybsze lub najkrótsze trasy prowadzące do poszukiwanych przez nich miejsc. Dzięki zróżnicowanym zdjęciom można zarówno sprawdzić ukształtowanie terenu, jak i zwiedzić miasto poprzez wirtualny spacer. Jednocześnie Google Maps to doskonałe narzędzie marketingowe, które może posłużyć wypromowaniu Twojej lokalnej firmy. Użytkownicy, którzy poszukują restauracji lub myjni samochodowej, po wpisaniu frazy otrzymują listę wyników z adresami najbliższych przedsiębiorstw. Co zrobić, żeby Twoja firma uzyskała wysoką pozycję wśród lokalnej konkurencji i była widoczna dla potencjalnych klientów?

OKREŚL LOKALIZACJĘ

Żeby Google Maps w ogóle uwzględniło Twoją działalność, musisz wprowadzić do sieci informację, pod jakim adresem funkcjonujesz. Dzięki temu staniesz się widoczny dla internautów na mapie, ale i bezpośrednio po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę. Obecny algorytm działa tak, że wystarczy wprowadzić hasła „kosmetyczka” lub „bar mleczny” (bez podawania konkretnego miasta), a Google i tak zaproponuje najbliższe możliwe lokalizacje. Wyświetlane mapy zależą od miejsca, w którym odbyło się wyszukiwanie, chyba że internauta sprecyzuje swoje żądanie poszerzając frazę o nazwę innego miasta.

Przykładowo: fraza „mechanik kraków” zaowocuje wyświetleniem wśród wyników wyszukiwania małej mapki z zaznaczonymi na niej zakładami. Twoim celem nie powinno być jednak znalezienie się na mapie, ale trafienie do trójki najlepszych mechaników w mieście. Google wyróżnia właśnie trzy przedsiębiorstwa, które wymienia z nazwy i z adresu pod wygenerowaną mapką. Zdecydowana większość potencjalnych klientów stawi się właśnie u tych specjalistów, którzy wyświetlą się na górze listy.

ZADBAJ O CIEKAWĄ WIZYTÓWKĘ

A zatem: jak trafić do zwycięskiej trójki w wynikach wyszukiwania? Z pewnością pomoże w tym oryginalna, dobrze opracowana wizytówka. Zanim jednak zajmiesz się szczegółami, rozpocznij od założenia profilu firmy w Google. Chodzi tu o zwyczajne, indywidualne konto, dzięki któremu staniesz się pełnoprawnym użytkownikiem Google z dostępem do szeregu przydatnych, darmowych aplikacji.

Po założeniu konta musisz doprecyzować swój status aktywnego przedsiębiorcy. W tym celu należy dodać prowadzoną przez siebie działalność do „Google Moja Firma” i utworzyć poprawną wizytówkę swojego biznesu. Zadbaj tutaj o:

 

  1. poprawne dane – literówki i błędy w nazwie firmy i jej adresie uniemożliwią poprawne pozycjonowanie,
  2. uzupełnienie wszystkich możliwych informacji. Oprócz podstawowych danych zadbaj o oryginalny opis, dodanie loga lub dobrych zdjęć, podanie godzin otwarcia i numeru kontaktowego. Dzięki temu Twój biznes wyda się bardziej wiarygodny i wyróżni się na tle konkurencji,
  3. uwzględnienie w opisie chwytliwych słów kluczowych – muszą one oddawać charakter Twojej działalności i być chętnie stosowane przez użytkowników,
  4. dokonanie obowiązkowej weryfikacji wizytówki. W przeciwnym razie cała praca pójdzie na marne, a opracowany opis firmy pozostanie niedostępny dla użytkowników Google. Obligatoryjny proceder przebiega w dość tradycyjny sposób: w ciągu 14 dni na adres przedsiębiorstwa otrzymasz list z kodem weryfikacyjnym. Dopiero po wpisaniu hasła Twój biznes będzie widoczny dla Google Maps,
  5. stałe aktualizowane danych. Nie dopuść do sytuacji, w których dane z wizytówki wprowadzą potencjalnego klienta w błąd.

PORA NA POZYCJONOWANIE!

Z określoną lokalizacją i efektowną wizytówką możesz zdziałać cuda. W celu uzyskania wysokiej pozycji wśród lokalnych wyników wyszukiwania konieczna jest optymalizacja profilu firmy. Zadbaj o:

1. Wartościowe opinie. Na mapie, tuż obok wprowadzonych przez nas danych, internauci zobaczą opinie wystawione przez innych klientów. Podobno liczba i charakter opinii nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu, ale nie ulega wątpliwości, że pozytywne rekomendacje przyciągają nowych konsumentów.

 

2. Oprawę wizualną. Dobrej jakości zdjęcia, czytelne logo i oryginalne grafiki z pewnością nie zaszkodzą, a za to mogą wiele pomóc. Ponieważ żyjemy w kulturze uprzywilejowującej zmysł wzroku, warto oddziaływać na klientów bodźcami wizualnymi.

3. Stronę internetową. Wizytówka to nie wszystko. Chcąc uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce musisz pamiętać o swojej firmowej witrynie. Skup się na zamieszczaniu unikalnych, wartościowych treści oraz na optymalizacji kodu strony. Nie zapominaj o słowach kluczowych!

4. Cenne linki. Zacznij od siebie i wprowadź wzajemne odnośniki na swojej stronie internetowej i na profilu firmowym w Google Moja Firma. Dzięki temu użytkownicy witryny bez trudu odnajdą Twoją wizytówkę (i odwrotnie). Zapewnisz im w ten sposób dostęp do niezbędnych informacji, a sobie – cenne linkowanie. Zadbaj też o obecność w katalogach firm i w serwisach branżowych (nawet tych bezpłatnych). Za jednym zamachem zapewnisz sobie wartościowe odnośniki i klientów poszukujących informacji przez podobnego rodzaju serwisy.

PODSUMOWANIE

Jeśli chcesz wypozycjonować swoją stronę w Google Maps, zacznij od założenia konta Google. Po dodaniu swojej działalności do usługi „Google Moja Firma” i określeniu swojej lokalizacji, utwórz jak najlepszą wizytówkę i dokonaj jej weryfikacji. Żeby zapewnić sobie pozycję w TOP3, musisz podjąć kilka równoległych działań. Zadbaj przede wszystkim o rekomendacje zadowolonych klientów, dobre zdjęcia, optymalizację firmowej strony oraz o wartościowe linki.


Artykuły blogowe

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość