Jak poprawić widoczność mojej marki w Internecie?

widoczność marki w Internecie

Posiadasz stronę internetową, ale Twoja oferta nie trafia do satysfakcjonującej liczby klientów? Nie jesteś sam! Przedsiębiorców, którzy nie mogą dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, jest znacznie więcej. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobrze przeprowadzona kampania e-marketingowa. Przy części tych działań będziesz potrzebował pomocy specjalistów, ale niektóre z nich możesz wdrożyć zupełnie samodzielnie. Poznaj podstawowe metody poprawiania widoczności Twojej firmowej strony!

Zacznij od SEO

Nie potrzeba dyplomu z marketingu, żeby wiedzieć, jak wielką rolę we współczesnym biznesie odgrywa Google. Wyszukiwarki internetowe są obecnie najpopularniejszym źródłem informacji, a owa gigantyczna firma posiada właściwie monopol w swojej branży. Jeśli chcesz być zauważalny przez potencjalnych klientów, rozpocznij właśnie od poprawy widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania Google.

Terminem SEO – ang. Search Engine Optimization – określa się całokształt kompleksowych działań, które prowadzą do uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarce. Metoda „na ślepo” nie zda tutaj egzaminu; w tym przypadku stanowczo zaleca się skorzystanie z usług specjalistów. Do osiągnięcia oczekiwanych efektów konieczna jest zaawansowana wiedza, która pozwoli na sporządzenie audytu SEO, uporządkowanie witryny (w tym jej kodu) oraz na optymalizację strony pod kątem wybranych fraz kluczowych, które internauci chętnie wpisują w wyszukiwarkę. Pracom nad kształtem strony powinny towarzyszyć także działania skierowane na pozyskiwanie cennych linków. Odnośniki zewnętrzne muszą pochodzić ze źródeł o jak najwyższej jakości – jeśli na Twoją witrynę będą kierowały linki umieszczone na stronach ze spamem, cała kampania obróci się przeciwko Tobie

Jeśli nie potrafisz wykonać wszystkich powyższych czynności samodzielnie, nie działaj na oślep, ale skontaktuj się z odpowiednią firmą lub indywidualnym specjalistą. Zapewnisz sobie wtedy maksymalne bezpieczeństwo – źle przeprowadzona optymalizacja strony może przynieść więcej szkód niż pożytku, a nieetyczne działania bywają karane filtrami i banami nakładanymi przez Google. Musisz mieć jednak świadomość, że kampanie SEO wymagają cierpliwości - są długotrwałe i nie przynoszą natychmiastowych efektów. Czasem wystarczy parę tygodni lub miesięcy, ale w starciu z silną konkurencją, która korzysta z podobnych metod, pozycjonowanie może trwać nawet lata.

Warto jednak poczekać – ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania jest na wagę złota! Użytkownik Google przegląda Twoją stronę ze świadomością, że jest ona wybitnie popularna i wartościowa. Poza tym dobrze przeprowadzona kampania SEO zapewnia możliwie długotrwałe efekty. Wybierz takiego specjalistę, który zapewni Ci możliwość stałego monitorowania wdrażanych działań.

Zadbaj o media społecznościowe!

Pracując nad wizerunkiem marki i nad zdobywaniem pozytywnych opinii w sieci, nie można zapomnieć o niezastąpionych portalach społecznościowych. Dziś profile firm stanowią piekielnie skuteczne narzędzia do uprawiania e-marketingu. Przy odrobinie umiejętności i samozaparcia możesz prowadzić swoje konta samodzielnie, a w związku z tym – zupełnie za darmo!

Twoim celem powinno być wygenerowanie ciągłego i efektywnego ruchu na Twojej stronie. W tym celu musisz zbudować odpowiednio szeroką widownię swojego profilu, a to wymaga czasu. Skup się na dostarczaniu wartościowych i angażujących treści. O uwagę internautów zabiegaj dzięki ciekawostkom, unikalnym informacjom, poradnikom i promocjom. Wśród sprawdzonych metod warto wymienić zwłaszcza organizację konkursów (z obowiązkiem udostępniania posta i polubienia strony) oraz zamieszczanie viralowych treści, które mają potencjał do przesłania dalej. Nie zapomnij o tagowaniu – w ten sposób przyciągniesz uwagę potężnych profili, które mogą opublikować i rozsławić Twoje posty.

Kampanie sponsorowane – zapłać za reklamę AdWords

Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę Google otrzymujemy dwa typy wyników: organiczne i płatne. Pierwsze wiążą się z wysoką jakością, drugie – ze sponsorowaną reklamą. Kampania SEO skupia się na podniesieniu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto jednak zapewnić sobie oba źródła ruchu i zainwestować także w reklamy AdWords. W tym przypadku efekty są natychmiastowe, przy czym charakteryzuje je ograniczona trwałość.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że kolejnością wyników wyszukiwania (zarówno tych organicznych, jak i tych płatnych) rządzi pewien ranking. W przypadku AdWords kluczową rolę odgrywa maksymalna stawka CPC. Oznacza to, że im większy budżet przeznaczymy na kampanię i im więcej zapłacimy za jedno kliknięcie, tym wyższą pozycję otrzymamy. Nie bez znaczenia pozostaje także wynik jakości reklamy, który jest oceniany w dziesięciostopniowej skali. Stanowi on wynikową wielu czynników, w tym trafności reklamy, jakości docelowej witryny oraz oczekiwanego współczynnika kliknięć (w skrócie: CTR). Ostateczny ranking leży na skrzyżowaniu maksymalnego CPC i wyniku jakości reklamy. Google porównuje wynik z konkurencją i ustala pozycję strony w wyszukiwarce.

Te trzy podstawowe metody będą najbardziej skuteczne wtedy, kiedy wdrożysz je jednocześnie. Niektóre z nich (SEO) wymagają więcej czasu niż inne (AdWords), ale każda z nich przyniesie wymierne korzyści Twojej firmie. Po roku lub dwóch będziesz w stanie określić, który sposób przynosi w przypadku Twojego biznesu najlepsze efekty, a to pozwoli Ci jeszcze lepiej i wydajniej zaplanować swój budżet.