Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Przeanalizujmy to na poniższym przykładzie:

Agnieszka jest projektantką i właścicielką butiku z odzieżą. Oprócz sklepu stacjonarnego posiada również sklep internetowy, który niestety nie spełnia swojej głównej roli – czyli sprzedaży. Agnieszka wie, że jest to spowodowane tym, że strona e-sklepu nie wyświetla się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Przez to jej potencjalni klienci w ogóle nie trafiają na jej witrynę i nie widzą jej świetnych ubrań.

Aby e-biznes Agnieszki mógł się rozwijać, jej sklep internetowy musi wyświetlać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania kiedy użytkownicy wpiszą w wyszukiwarce frazy takie jak np. „odzież damska”, „damskie płaszcze”, ”sukienki”, „spódnice” etc. Właśnie dlatego powinna pomyśleć o pozycjonowaniu – procesie, który pozwoli jej znaleźć się na pierwszej stronie w Google i sprzedawać. Codziennie miliony polskich użytkowników szukają produktów i usług. To również Twoi potencjalni klienci!

To działania mające na celu podniesienie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. Metodykę pozycjonowania można podzielić na kilka etapów: analizę rynku, formułowanie strategii, optymalizację witryny oraz właściwie działania SEO czyli tworzenie tematycznego zaplecza (wartościowe źródła linków prowadzących do pozycjonowanej strony). Zatem efektem powyższych działań powinna być obecność strony w TOP10 wyników wyszukiwania.

Przedsiębiorca myślący poważnie o zaistnieniu w sieci musi zdać sobie sprawę z potencjału drzemiącego w wyszukiwarce internetowej. Obecnie liczba wyszukiwań w samej przeglądarce Google szacowana jest w trylionach. Internet to źródło potencjalnych klientów i im wcześniej firma zacznie to dostrzegać tym lepiej. Aby jednak w pełni wykorzystywać możliwości promocji w sieci nasza strona powinna być obecna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na stronę firmową, która znajduje się na dalszych pozycjach prawdopodobnie nigdy nie trafi duża ilość użytkowników, ponieważ w poszukiwaniu produktu/usługi odwiedzają tylko witryny z pierwszej lub maksymalnie drugiej strony wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod pozyskiwania nowych klientów i promocji marki. Jest to też nieinwazyjny sposób dotarcia do użytkowników, gdyż tak naprawdę szukając intersujących ich produktów lub usług sami trafią na naszą stronę. Wówczas naszym zadaniem jest już tylko stworzenie atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty, która zainteresuje użytkowników i pozwoli nam zwiększyć sprzedaż.

Pozycjonowanie to proces ciągły. Trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi i również pozycjonuje swoje strony. Aby utrzymać osiągnięte pozycje należy regularnie budować zaplecze pozycjonerskie poprzez naturalny przyrost linków prowadzących do strony. Nawet jeżeli witryna pojawi się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania nie powinno się zaprzestać działań SEO i w dalszym ciągu dbać o jej utrzymanie na tej pozycji. Przerwanie tego procesu spowoduje spadek strony na niższe miejsca, a powrót na wcześniejszą wysoką pozycję będzie wymagał podwójnych nakładów pracy oraz finansowych.

System wymiany linków (SWL) umożliwia publikacje linków o określonym profilu na stronach uczestników systemu w celu wpłynięcia na rankingi w wyszukiwarce. Praktyki takie są niezgodnie z wytycznymi Google i są zabronione. Uczestnicy SWL-i są bezwzględnie karani, o czym mogliśmy się przekonać w listopadzie poprzedniego roku. W wyniku interwencji Google działalność musiał zawiesić Pro Link – giełda kupna/sprzedaży linków tekstowych, sklasyfikowany jako system wymiany linków.

Działanie aplikacji FusionSystem opiera się wyłącznie na bezpiecznych metodach pozycjonowania white hat. W przeciwieństwie do SWL masz pełną kontrolę nad budowanym zapleczem. Ideą systemu jest tworzenie wartościowej i unikalnej treści oraz publikowanie jej na stronach zbudowanych zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Umożliwiamy to wszystkim użytkownikom – nawet tym, którzy nie posiadają rozległej wiedzy informatycznej – poprzez automatyzację najważniejszych procesów związanych z tworzeniem i publikacją stron www. W FusionSystem stworzysz wartościowe i w pełni bezpieczne zaplecze SEO. Nasz dział jakości czuwa nad tym, aby samodzielni użytkownicy aplikacji tworzyli strony przyjazne użytkownikom Internetu.

Minimalny okres oczekiwania na relatywny wzrost pozycji strony na pozycjonowane frazy to minimum 3 miesiące. Jednak to w jakim czasie uda się osiągnąć dobre efekty uzależnione jest m.in. od czynników takich jak: konkurencyjność fraz, nakłady finansowe przeznaczone na SEO czy jakość pozycjonowanej strony. Pamiętaj, że pozycjonowanie to proces długofalowy – najlepsze pozycje osiągają strony, którym dotarcie na nie zajęło wiele miesięcy przy dużym nakładzie pracy. Zdobywanie wyników powinno być rozłożone w czasie, gdyż pozycje zdobyte w ten sposób są najtrwalsze.

Pod tym pojęciem należy rozumieć konkurencję panującą w danej branży oraz wysiłek innych firm związany z pozycjonowaniem ich stron na te frazy. Jeżeli w danej branży panuje duża konkurencja, a frazy związane z tą branżą pozycjonowane są przez wiele firm, to możemy mówić o dużej konkurencyjności.

Koszty kampanii w ofercie 6-PAK rozpoczynają się od kwoty 550 zł netto miesięcznie. To budżet wyjściowy dla promowania lokalnej marki usług o ograniczonym zasięgu. Kampania obejmuje pełen zakres działań SEO oraz wdrożenie aplikacji FusionSystem.

Koszty kampanii rozliczane są tylko w modelu ryczałtowym i dzielą się na dwa budżety:

-Budżet stały – to opłata za kompleksowe zarządzanie kampanią oraz wszelkie usługi z tym związane, tj. pozycjonowanie, doradztwo, konsultacje, analiza, strategia, planowanie, organizacja, kontrola oraz raportowanie.
-Budżet zmienny – to opłata przeznaczona na realizację wszystkich działań niezbędnych do osiągnięcia zamierzonego celu – poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Kwota ta jest zmienna, gdyż tak naprawdę uzależniona jest od aktualnych potrzeb na danym etapie kampanii.

Każdy z naszych klientów może liczyć na indywidualną wycenę. Przy określaniu budżetu kampanii weźmiemy pod lupę konkurencyjność Twojej branży, jakość Twojej strony www i wskaźniki domeny.

Indywidualna wycena – prześlij zapytanie. Odpowiemy w ciągu 24h

Nie możemy dać takiej gwarancji. Żadna rzetelna agencja SEO nie zagwarantuje swojemu klientowi konkretnej pozycji, ponieważ jest to niemożliwe. Jesteśmy w stanie zapewnić wejście do TOP10 wyników wyszukiwania, jednak osiągnięcie tych pozycji jest czasochłonne (w zależności od konkurencyjności fraz) oraz wymaga odpowiednich środków finansowych.

Pozycjonowanie to nieinwazyjna forma reklamy – nie bombardujemy użytkowników nachalnymi reklamami typu pop-up lub bannerami. Dążymy do tego, by Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy sami trafią na Twoją witrynę dokładnie wtedy kiedy będą poszukiwać oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Wówczas Twoim zadaniem pozostaje przygotowanie profesjonalnej oferty, która zachęci użytkowników do skorzystania z niej. Ponadto pozycjonowanie to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza forma reklamy w sieci.

Wybór odpowiednich fraz do pozycjonowania to zadanie agencji SEO. Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z nami, wybierzemy dla Ciebie najczęściej wyszukiwane frazy przez użytkowników i najlepiej dopasowane do profilu Twojej działalności. W tym celu przeprowadzamy analizę konkurencji oraz kampanię badawczą w AdWords i przekażemy Ci informacje, jakie frazy użytkownicy wpisują najczęściej poszukując Twoich produktów i usług.

Jeżeli Twoja strona jest połączona z kontem Google Analytics możesz sprawdzić statystyki odwiedzin użytkowników na podstawie wygenerowanego raportu. Usługa Google Analytics jest bezpłatna i pozwala mierzyć skuteczność Twojej witryny.

Ponadto, każdy z naszych Klientów otrzymuje dostęp do monitoringu, gdzie może na bieżąco sprawdzać pozycje stron na pozycjonowane frazy.

Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony, z miesięcznym terminem wypowiedzenia.

Tak, gdyż pozycjonowanie to proces ciągły. Należy przez cały czas utrzymywać stały przyrost linków do pozycjonowanej strony, nawet jeżeli osiągnęliśmy wysokie pozycje. Przerwanie pozycjonowania skutkuje spadkiem strony w wynikach wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt miejsc. Powrót na wcześniejszą wysoką pozycję będzie wymagał podwójnych nakładów pracy oraz finansowych.

Na życzenie Klienta wraz z końcem każdego okresu rozliczeniowego sporządzamy raport z naszych działań. W przedstawionym raporcie informujemy o:

- wykonanej przez nas pracy
- pozycjach – miesięczne zestawienie
- statystykach odwiedzin witryny
- ewentualnych rekomendacjach

Ponadto, dostęp do aplikacji FusionSystem umożliwia Ci stale monitorowanie kampanii.

To słowa lub frazy (np. hydraulik Kraków), których użytkownicy używają w celu znalezienia w wyszukiwarce interesujących ich produktów/usług. To wyrazy lub złożone wyrażenia najlepiej opisujące tematykę pozycjonowanej strony www. Wybór odpowiednich słów kluczowych to podstawa udanej kampanii SEO, dlatego powinien być poparty wcześniejszą analizą konkurencji oraz kampanią badawczą.

Termin ten odnosi się do bezpiecznych metod pozycjonowania. Należy podejmować współpracę tylko z agencjami działającymi w oparciu metody white hat, tj. dostosowującymi swoje działania do wytycznych Google. Pozycjonowanie white hat skupia się na pozyskiwaniu naturalnych linków do witryny, publikacji unikalnej i wartościowej dla użytkowników treści, tworzeniu użytecznych serwisów www. Pozycjonując Twoją stronę stosujemy tylko bezpieczne metody SEO.

Black hat SEO to niebezpieczne metody pozycjonowania o spamerskim charakterze. Należy unikać tego typu form promowania strony w wyszukiwarce, ponieważ w ich wyniku na naszą stronę może zostać nałożony filtr ręczny lub algorytmiczny. Konsekwencją nałożenia na stronę działań ręcznych jest jej zupełne zniknięcie z wyników wyszukiwania (usunięcie z indeksu wyszukiwarki).

- umieszczanie linków w katalogach,
- precle (tzw. presellpages),
- ukrywanie tekstu na stronie,
- nadmierne stosowanie słów kluczowych w treści strony,
- kupowanie linków,
- korzystanie z systemu wymiany linków,
- tworzenie stron typu doorway.

Dobrze znamy się na pozycjonowaniu stron internetowych. Poznaj naszą ofertę - 6PAK >>