Słownik pojęć SEO dla początkujących

Poznaj podstawowe terminy używane przez specjalistów SEO

Anchor text - widoczna nazwa linka/odnośnika tekstowego. W dotychczasowym żargodnie seo najczęściej było to słowo kluczowe, aktualnie za takie praktyki Google nakłada kary. Znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a>.

Backlinks – zewnętrzne linki przychodzące do danej witryny.

Reffering domains (Domeny polecające) – domeny linkujące do pozycjonowanej strony.

Alt – alternatywny opis obrazka, który powinien odzwierciedlać jego zawartości i zawierać słowa kluczowe. Należy pamiętać, aby opis alternatywny nie był zbyt długi i przesycony słowami kluczowymi.

Atrybut Follow – nadanie linkom atrybutu rel=”follow” sugeruje robotom wyszukiwarek, aby podążały za nimi. Z punktu widzenia pozycjonowania powinniśmy pozyskiwać jak najwięcej linków z zewnętrznych domen o dobrej jakości.

Atrybut NoFollow – link z takim atrybutem sugeruje robotom wyszukiwarek, aby nie podążały za nim. Teoretycznie linki z nofollow nie mają wpływu na pozycjonowanie, jednak najprawdopodobniej roboty biorą je pod uwagę i mają wpływ na późniejszy ranking pozycjonowanej strony.

White Hat SEO – termin ten oznacza pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google. Trzeba podkreślić, że jest to żmudny i długotrwały proces, ale skutkujący bardzo dobrymi rezultatami. Bezpieczne pozycjonowanie to pozyskiwanie naturalnych linków do witryny, publikowanie wartościowej i unikalnej treści dla użytkowników oraz tworzenie przejrzystych i użytecznych serwisów www.

Black Hat SEO – to niezgodne z wytycznymi Google metody pozycjonowania. Działania takie mogą być niebezpieczne dla pozycjonowanej domeny, ponieważ w ich wyniku może zostać nałożony na nią filtr ręczny (ban). W rezultacie strona może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania. Należy unikać Black Hat SEO. Niebezpieczne metody SEO: umieszczanie linków w katalogach, precle (tzw. presellpages), ukrywanie tekstu na stronie, nadmierne stosowanie słów kluczowych w treści strony, kupowanie linków, korzystanie z systemu wymiany linków, tworzenie stron typu doorway.

Content Marketing – tzw. marketing treści. Strategia marketingu internetowego polegająca na publikacji unikalnej i wartościowej treści dla użytkowników. Celem strategii jest budowanie świadomości marki przez nakłonienie odbiorców do samodzielnego promowania naszego serwisu. Content Marketing stanowi jeden z filarów obecnego pozycjonowania.

Filtr ręczny (ban) – to kara nakładana na stronę, która łamie wytyczne Google. Powodem nałożenia działań ręcznych mogą być np. automatyczne generowanie treści, spam czy niebezpieczne metody pozycjonowania. W wyniku kary strona znika z wyników wyszukiwania.

Filtr algorytmiczny – to kara nałożona na stronę w wyniku działania jednego z algorytmów Google. Skutkuje obniżeniem pozycji strony w wyszukiwarce nawet o kilkadziesiąt miejsc.

Trust Flow (Wiarygodność domeny) – to wskaźnik jakości domeny ustalany na podstawie analizy jakości witryn linkujących do danej domeny. Zawiera się w przedziale 0 – 100. Im wyższa wartość wskaźnika tym lepiej.

Citation Flow (Moc domeny) – to wskaźnik ustalany na podstawie analizy liczby witryn linkujących do danej domeny. Zawiera się w przedziale 0 – 100. Im wyższa wartość wskaźnika tym lepiej. Ważne! Wartości parametrów Trust Flow oraz Citation powinny być do siebie zbliżone. Wówczas mamy gwarancję, że domena posiada linki z dobrych źródeł i nie jest obarczona karą od Google.

Domain authority (Autorytet domeny) – to parametr odzwierciedlający konkurencyjność domeny. Zawiera się w przedziale od 0 do 100.

System wymiany linków (SWL) – to system umożliwiający publikacje linków o określonym profilu na stronach uczestników systemu w celu wpłynięcia na rankingi w wyszukiwarce. Praktyki takie są niezgodnie z wytycznymi Google i są zabronione. Uczestnicy SWL-i są bezwzględnie karani, o czym mogliśmy się przekonać w listopadzie poprzedniego roku. W wyniku interwencji Google działalność musiał zawiesić Pro Link – giełda kupna/sprzedaży linków tekstowych, sklasyfikowany jako system wymiany linków.

Page Rank – parametr nadający indeksowanym stronom www określonej wartości liczbowej. Zawiera się w przedziale od 0 do 10. Im wyższy Page Rank tym lepiej

Poznałeś/aś już podstawowe pojęcia dotyczące SEO. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą pozcyjonowania stron internetowych 6PAK >>