Wpływ CM na sprzedaż produktów i usług

Wpływ content marketingu na sprzedaż produktów i usług

Określenie "Content Marketing" znane jest również jako "Marketing treści". To obecnie najważniejszy składnik marketingu internetowego, dzięki któremu można znacząco zwiększyć sprzedaż danego produktu lub usług, budować świadomość marki, bądź po prostu reklamować daną firmę i jej działalność. W jaki jednak sposób można to robić, jakich strategii używać, a czego unikać i na czym tak naprawdę opiera się Content Marketing?

Content Marketing – podstawowe informacje

Content Marketing, czyli marketing treści, opiera się na przyciąganiu potencjalnych klientów poprzez publikację interesujących treści – artykułów, filmików, infografik i tak dalej. Content Marketing oparł się na – słusznym zresztą – założeniu, że w obecnych czasach bezpośredni handel w postaci sprzedaży face-to-face, pełen frazesów i jawnej reklamy, nie jest już skuteczny. Klienci mogą bowiem z łatwością zweryfikować wartość jakiegoś produktu, sięgając do sieci i sprawdzając, co na jego temat sądzą inni internauci, a nawet porównując go z produktami innych marek. Jesteśmy o wiele bardziej nieufni, ponieważ wzrosła nasza świadomość jako konsumentów – wiemy, że firmy muszą reklamować swój produkt i że ich celem jest po prostu sprzedaż. A skoro nie dbają o dobro klienta, lecz o zysk, mogą kłamać, czy też po prostu – mówiąc inaczej – naciągać rzeczywistość.

Content Marketing jest więc formą ukrytej reklamy – przekazu, który nie denerwuje klientów, a wręcz przeciwnie. Interesujące treści są przez nich chętnie czytane, przekazywane dalej i doceniane – większe zainteresowanie przekłada się zaś na pozycję danego portalu w rankingu wyników wyszukiwania. Wyższa pozycja z kolei umożliwia częstsze docieranie do danej strony przez kolejnych internautów – a zatem ciekawa treść potrafi zdziałać cuda, napędzając koło, które pozostaje już w ruchu

Sprzedaż a Content Marketing

Budując pozycję strony, która dzięki stale wrzucanym, interesującym treściom staje się bardzo poszukiwana i wciąż odwiedzana przez internautów, można w zakamuflowany sposób wskazać im, z jakiego produktu warto korzystać i dlaczego. Jaka firma jest najlepsza? Dlaczego wygrywa z innymi firmami i w czym nad nimi góruje? Tematyka treści może być różna – od informacyjnej, poprzez wyjaśnianie trudnych problemów i zagadnień, aż po popularny teraz lifestyle, który jest odpowiedzią na modę i który może tę modę stworzyć. Taka niebezpośrednia promocja produktu nosi nazwę "Branded Content" i jest częścią Content Marketingu. Branded Content nie wywołuje u internautów negatywnych skojarzeń, nie jest nachalną reklamą, którą wielu ma ochotę wyłączyć, bądź po prostu zignorować – to treść, która jest angażująca i która buduje pozytywny wizerunek marki.

Z Content Marketingiem nierozerwalnie łączy się również tak zwany Inbound Marketing, czyli "marketing przychodzący". To taka forma reklamy, która nie jest wysyłana masowo i kierowana do masowego klienta – w nadziei, że może w tej licznej grupie znajdzie się taki, który się nią zainteresuje. Inbound Marketing czeka na zainteresowanie klienta – odpowiada na nie, podsuwając mu gotowe rozwiązania. Reklama pragnie być znaleziona i zajmujący się nią pozycjonerzy znacznie to klientom ułatwiają – nie są jednak nachalni, przez co trafiają do naprawdę zaciekawionej nią grupy, co przekłada się na wyniki sprzedaży.

Copywriting artykułów sponsorowanych

Emocja a sprzedaż, czyli znaczenie ESP

ESP to skrót od nazwy "Emotional Selling Point". To koncepcja wypierająca dominującą niegdyś USP (Unique Selling Proposition). ESP zakłada, że wszystkie nasze działania związane z zakupem pewnych produktów lub usług podejmowane są pod wpływem emocji – a nie racjonalnego, logicznego myślenia. Używamy rozumu, by uzasadnić pewne zakupy, jednak sama decyzja o nich zapada pod wpływem emocji. Badania pokazują, że rzeczywiście tak jest. Koncepcja ESP może być zatem z powodzeniem stosowana w marketingu – także tym internetowym.

W jaki sposób? Skoro podejmujemy decyzję pod wpływem emocji, to należy wywołać w potencjalnym kliencie takie emocje, które będą tej decyzji sprzyjać – wówczas zwiększa się szanse, że reklama będzie skuteczna. Można to zrobić na przykład odwołując się do pewnych poglądów, zachwalając produkt, zwiększając atrakcyjność marki, czy też odwołując się do logiki. Ekscytujące filmiki, atrakcyjne reklamy, ciekawe i angażujące treści znacznie to ułatwiają – pozostają bowiem w umyśle klienta. Jeśli zacznie on poszukiwać opinii o danym produkcie w sieci i natrafi na podobne, pozytywne opinie, będzie zdecydowany na zakup. ESP może być wykorzystywane zwłaszcza w sytuacjach, gdy dany produkt nie odbiega poziomem od innych tego typu rzeczy – skoro to nie zalety zdecydują, klienta trzeba przyciągnąć w inny sposób.

ROR zamiast ROI

ROR to skrót od nazwy "Return On Relationships" – strategii, wypierającej ROI (Return On Investment). Strategia ta przypomina, że to nie produkt jest najważniejszy, ale budowanie społeczności wokół danej marki, ponieważ w pewnym momencie – gdy zabraknie racjonalnych argumentów, by go wybrać – ludzie będą kierowali się swoją opinią o danej marce. Warto zadbać o właściwy storytelling, opowiadając klientom o sobie i o treściach, które będą ważne DLA NICH.

Zainteresowanie klientów przełoży się z pewnością na wyniki sprzedaży. Świat się zmienia, zatem i reklama oraz strategie marketingowe muszą być dostosowane do nowych warunków.

Wiemy jak wykorzystać Content Marketing do zwiększania sprzedaży z kanałów digital. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.


Pozycjonowanie - Blog

Korporacje

Dedykowany moduł zarządzania informacjami w intranecie...

  • 04 Lipiec

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość