Publikacja artykułów sponsorowanych

Publikacja artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane są formą reklamy w prasie lub w Internecie. Z powodu nadmiaru reklam odbiorcy coraz rzadziej czytają materiały promocyjne. Znakomitą opcją jest zastąpienie ich artykułem sponsorowanym. Czym jest, co warto o nim wiedzieć, jakie są jego najważniejsze funkcje? I czy może przynieść faktyczne korzyści Twojej firmie?

Publikacja treści w naszej sieci stron

Jesteśmy wydawcą internetowym z portfoliem ponad 200 tematycznych serwisów i portali generujących łączy ruch przekraczający 700 000 UU miesięcznie. Dowiedz się więcej o FusionPress:

Przejdź do FusionPress

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane są zlecane przez agencje reklamowe lub przez konkretną firmę. Wyglądają jak standardowe artykuły redakcyjne, ale ich celem jest włączenie treści promującej dany biznes bądź produkt. Artykuły sponsorowane mają dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Są płatnymi treściami reklamowymi. Tekst sponsorowany skupia się wyłącznie na zaletach produktu lub pozytywnych wydarzeniach z życia firmy, gdyż jego celem jest wypromowanie danej marki lub produktu. Istotne jest jednak, by nie był sztucznie zachwalający, bo to może wzbudzić podejrzenia czytelników co do jego autentyczności. Dlatego najczęściej artykuły sponsorowane obierają sobie za cel informowanie oraz edukowanie potencjalnych odbiorców, by w ten sposób wzbudzić ich akceptację.


Publikacja artykułów sponsorowanych w platformie Fusion Press

Jeśli szukasz tematycznych portali, na których chcesz opublikować artykuł sponsorowany, zapoznaj się z ofertą naszej platformy content marketingowej FusionPress. Oferujemy korzystne rabaty już przy zamówieniu 5 artykułów. 

Przejdź do FusionPress


Jak pisać i gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Dzisiejszy zalew reklamami sprawia, że stworzenie dobrego, nienachalnego artykułu sponsorowanego przypomina balansowanie po wyjątkowo cienkiej linie. Odbiorcy treści promocyjnych, a zwłaszcza internauci, są w dużej mierze uodpornieni na tego typu zabiegi i często reagują na zbyt jawny komunikat natychmiastowym opuszczeniem strony. Żeby napisać naprawdę skuteczny, angażujący artykuł, którego czytelnik nie porzuci po pierwszej wzmiance o produkcie, konieczne jest przestrzeganie kilku podstawowych reguł.

Zastanów się, w jaki sposób poruszasz się na co dzień w sieci. Czy otwierasz i doczytujesz do końca każdy artykuł, na który natrafisz? Od czego zależy dobór treści, którymi jesteś zainteresowany, np. podczas przeglądania największych serwisów informacyjnych? Era informacji rządzi się swoimi prawami. Internauci musieli się w niej jakoś odnaleźć, więc opanowali do perfekcji sztukę przyswajania wybranych, najbardziej interesujących ich fragmentów. Tu dochodzimy do zasady numer jeden: podstawą sukcesu artykułu jest jego wyróżnienie na tle podobnych mu propozycji.

Sam fakt, że Twój tekst zostanie umieszczony na głównej stronie portalu albo na początku gazety, to dopiero dobry początek. O tym, czy czytelnicy będą mieli ochotę zapoznać się z resztą artykułu, decyduje zazwyczaj jego krótka zajawka. Tak naprawdę dalszy sukces zależy od spontanicznej reakcji na lead ze zdjęciem, a czasem nawet sam tytuł. W owych kilku, maksymalnie kilkunastu słowach musisz zawrzeć samo sedno i zachęcić potencjalnych klientów do dalszej lektury.

Chociaż te około dwie linijki tekstu powinny stanowić istotę całego artykułu, nie mogą one zdradzać wszystkiego od razu – w przeciwnym razie wystarczyłoby przeczytanie samego tytułu. Jednocześnie muszą one w jakiś sposób zaintrygować odbiorcę. Dobrą metoda jest dowcip albo próba zszokowania (wystarczy zerknąć na frazy stosowane na portalach plotkarskich – odkładając na bok ich renomę, nie można im odmówić braku czytelników). Zazwyczaj sprawdzają się chwytliwe cytaty albo zadanie pytania, które jest jednocześnie obietnicą późniejszej odpowiedzi. Dopiero dobry lead daje szanse, że czytelnik złowi haczyk i kliknie w odnośnik „Czytaj dalej”. To jednak wierzchołek góry lodowej – trzeba jeszcze zadbać o kształt i treść docelowego tekstu.

Sedno sprawy, czyli o czym powinny być artykuły sponsorowane?

Kartą przetargową tekstu jest jego merytoryka. Najbezpieczniejsze jest pisanie o tematach aktualnych, niewyeksplorowanych i wartościowych merytorycznie. Każdy produkt da się wtopić w szerszy kontekst. Autor powinien powstrzymać się od specjalistycznych opisów pisanych z punktu widzenia eksperta i postawić na perspektywę potencjalnego użytkownika. Zamiast miliona szczegółów technicznych lepiej skupić się na funkcjonalności, zastosowaniu produktu i wpisaniu go w szerszą problematykę (np. telewizor konkretnej marki zareklamować po cichu w tekście o nowej technologii zakrzywionego ekranu). Artykuł sponsorowany należy stosownie opisać, co wcale nie znaczy, że musi się on kojarzyć z marketingiem już na pierwszy rzut oka. Informacje powinny być przekazywane w sposób jak najbardziej obiektywny. Czytelnik powinien sam dojść do chęci zakupu danego produktu.

Jak formatować artykuły sponsorowane?

Choć najważniejsza jest omówiona wyżej treść, forma prezentacji artykułu sponsorowanego również nie pozostaje bez znaczenia. Dołóż starań, żeby tekst był czytelny i atrakcyjnie podany. Dzięki temu umożliwisz internautom swobodne, niezakłócone przyswojenie koniecznych informacji.

  • Dziel tekst na pomniejsze, logicznie wydzielone bloki, czyli akapity,
  • Przed poszczególnymi akapitami umieszczaj śródtytuły. Opracowując je, kieruj się analogicznymi zasadami, co przy tworzeniu leadów.
  • Nie ograniczaj się do samego tekstu. Lity czy podzielony, nie wywoła takiego efektu, jak urozmaicony dodatkowymi, wizualnymi materiałami. Świetnie sprawdzą się wszelkie zdjęcia, materiały wideo oraz infografiki (wykresy, schematy, tabelki). Zadbaj o to, żeby były one wyraźne powiązane z tematyką artykułu i żeby nie zdominowały treści.
  • Na początku podawaj najważniejsze informacje, a na końcu te uzupełniające. Zasada odwróconej piramidy ułatwi zrozumienie przekazu i ewentualne cięcia, gdy artykuł okaże się zbyt długi.

Jakim językiem pisać?

  • Przede wszystkim prostym. Krótkie zdania to Twój największy sprzymierzeniec. Wypowiedzenia wielokrotnie złożone mogą zupełnie okaleczyć Twój tekst i osłabić siłę jego przebicia.
  • Unikaj niezrozumiałej terminologii, obcych słów i egzaltowanych wyrażeń rodem z literatury pięknej.
  • Jednocześnie nie nadużywaj form potocznych i przyjacielskich zwrotów do adresata. Pamiętaj, że możesz być zrozumiały bez zbędnego spoufalania się z czytelnikiem.
  • Preferowany czas to czas teraźniejszy, strona – czynna, a typ twierdzeń – pozytywny. Unikaj sformułowań negatywnych
  • Wszelkie błędy stylistyczne, składniowe, a przede wszystkim ortograficzne są zupełnie zabronione. Najlepiej sprawdzić całość dwa razy jeszcze przed publikacją. Internet nie wybacza żadnych pomyłek!

Specjalizujemy się w kampaniach Content Marketingowych. Publikujemy artykuły sponsorowane u najlepszych wydawców oraz budujemy prywatne portale.  Zapytaj o szczegóły

TYPY ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Wśród artykułów sponsorowanych wyróżniamy przede wszystkim:
 

  • artykuły faktograficzne – które dotyczą danej firmy.
  • artykuły przeglądowe – mające na celu przegląd konkretnej firmy i jej sytuacji w branży,
  • wywiady – mogą to być wywiady z szefem danej firmy lub którymś z członków jej zarządu. Mają na celu budowanie prestiżu osoby,
  • bylinery – teksty podpisane nazwiskiem prezesa firmy (mimo, że ich autorem mógł być ktoś inny)
  • case study – teksty, które za cel stawiają sobie akcentowanie jakiegoś zjawiska lub wydarzenia.

Jak widać, artykuły sponsorowane mogą przybierać rozmaite formy reklamy, artykułu tematycznego eksperckiego, artykułu tematycznego z nawiązaniem do reklamodawców. Mogą także zawierać linki.

Artykuł sponsorowany

KIEDY NASTĘPUJE ODMOWA PUBLIKACJI

Artykuł sponsorowany powinien spełniać kilka zasadniczych funkcji. Jeśli tego nie robi, może nie zostać opublikowany. Dzieje się tak np. w przypadku zbyt niskiego poziomu merytorycznego, braku spójności tekstu, wystąpienia błędów ortograficznych, stylistycznych lub językowych. Dodatkowo artykuł sponsorowany nie powinien naruszać w żadnym wypadku prawa polskiego. Problemy mogą wystąpić także w sytuacji, gdy tekst reklamuje konkurencję. Pamiętajmy także, że musi on tematycznie pasować do portalu, na którym ma zostać zamieszczony

FUNKCJE ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Jak wiemy, artykuły sponsorowane mogą przybierać różne formy. Mają one pomagać w pozyskiwaniu nowych klientów i wzbudzaniu w nich zainteresowania danym produktem lub usługą. W swej treści zawierają kwestie informacyjne oraz reklamowe. Powinny być jak najbardziej dostosowywane do bieżących potrzeb użytkowników, a także kierowane do określonej grupy odbiorców. Artykuły sponsorowane zawsze zawierają logo firmy oraz adres jej strony w sieci, by potencjalni klienci mogli bez problemu dotrzeć do miejsca, które go zainteresowało. Mają być jak najbardziej efektywne i promować pozytywny wizerunek firmy lub produktu. Są zamieszczane po to, by wzmocnić markę. Pozwalają promować firmę w sposób nienachalny, a jednocześnie ciekawy i niestereotypowy. Artykuły sponsorowane są rewelacyjną alternatywą dla męczących reklam. Zazwyczaj mają one charakter publicystyczny (jest najbardziej preferowany) i raczej poleca się, by były proste, przyjemne w odbiorze. Warto wplatać w nie elementy humorystyczne. Na początku artykułu sponsorowanego należy zamieścić wstęp w formie opisu. W dalszej kolejności przechodzimy do wyjaśnienia, na samym końcu zaś do oceny. Artykuły sponsorowane są zbliżone do reklam – płaci się za ich opublikowanie i można je zlecać copywriterom. Różni je od reklam to, że prezentują firmę, a nie produkt.

CZY ARTYKUŁ SPONSOROWANY PRZYNIESIE KORZYŚCI MOJEJ FIRMIE?

Publikowanie artykułów sponsorowanych ma bardzo pozytywny wpływ na kształtowanie wizerunku naszej firmy, a także pomaga nam zdobywać nowych klientów. Pozwala Ci to na dotarcie do odbiorców, potencjalnych klientów, wyzwala w nich zainteresowanie danym produktem lub usługą, czasem wywołuje dyskusje. Artykuły sponsorowane w przeważającej większości przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i wyzwalają nowe źródła ruchu w Twojej witrynie. Jako miejsce publikacji możesz wybrać znany portal, od dawna cieszący się uznaniem internautów, ale warto wziąć pod uwagę także niszowe miejsca, które pozwolą Ci się wypromować w znacznie tańszy sposób. Wpłynie to niezwykle korzystnie na wizerunek Twojej marki oraz na sprzedaż. Weź pod uwagę, że bazujesz na autorytecie strony internetowej, którą wybierasz do promowania swojej firmy. Celuj więc w ambitną niszę, a z pewnością zostaniesz doceniony i zauważony. Pamiętaj, że jeśli chcesz wnieść faktyczne korzyści do swojego biznesu, Twój artykuł sponsorowany powinien być wysokiej jakości, sensowny, bezbłędny i przyjemny w odbiorze. Dodatkowo nie może reklamować Twojej firmy w sposób bezpośredni. Warto także od samego początku określić grupę docelową, do której tekst ma zostać skierowany oraz ustanowić jego nadrzędny cel.


Pozycjonowanie - Blog

Korporacje

Dedykowany moduł zarządzania informacjami w intranecie...

  • 04 Lipiec

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość