Agencja Content Marketingu

Content marketing - kiedy treść jest królem!

W ostatnim czasie działania content marketingowe zajęły jedno z głównych miejsc w podstawowym arsenale każdego digital marketera. W niektórych sytuacjach wartościowe treści stawały się kluczowym elementem w strategiach komunikacyjnych.

Strategia content marketingowa stworzona na podstawie spersonalizowanych, i co najważniejsze wartościowych treściach to klucz do nawiązania długofalowej relacji na linii odbiorca-marka. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez GroupM. Okazuje się, że ponad 86% konsumentów, swoją przygodę z zakupami rozpoczyna od zapytania niezwiązanego z żadnym brandem. Co więcej użytkownicy przed dokonaniem zakupu korzystają z ponad 10 treści internetowych na dany temat. Bez contentu nie ma sprzedaży w internecie. Nadal należy Cię przekonywać, że CONTENT IS KING?

Content marketing - co to takiego?

Definicja content marketing mówi jasno, że content marketing to długofalowe działania, które polegają na budowaniu relacji z odbiorcą za pomocą wartościowych treści. Jakie kroki musi zatem podjąć każdy content marketer, aby osiągnąć zamierzone cele biznesowe? Dobry content marketing opiera się przede wszystkim na - tworzeniu, dystrybucji oraz promocji treści. Celem tych działań content marketingowych jest zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami. Chodzi tu o taką wieź, która ułatwi odbiorcy podjęcie decyzji zakupowej, a najlepiej jeśli "złapie" go za rękę i dokładnie wskaże konkretne produkty lub usługi oferowane przez markę.

Korzyści content marketingu

Jak już wcześniej wspomniano głównym celem strategii content marketingowej jest nie tylko nawiązanie, ale także budowanie relacji klientami. Dzięki profesjonalnie prowadzonym działaniom, a w tym przede wszystkim wartościowym treściom jesteśmy w stanie zdobyć zaufanie odbiorców. Co więcej, potencjalny klient za pomocą działań digital marketingowych przyzwyczaja się do obecności marki w internecie. Takie podejście do marketingu internetowego procentuje nowymi i lojalnymi użytkownikami, którzy z pewnością powrócą jeśli zauważą ekspercki wizerunek marki.

Rodzaje treści w działaniach content marketingowych

Zaangażowanie użytkowników w content marketingu zdobywamy za pomocą różnych rodzajów treści. Nie można jednak zapominać o tym, że sukces gwarantują wyłącznie wysokiej jakości teksty dostosowane do potrzeb odbiorców. Najchętniej wybierane formy, to:

  • treści blogowe,

  • artykuły sponsorowane,

  • artykuły eksperckie,

  • opisy produktów,

  • posty w mediach społecznościowych,

  • notatki prasowe.

Warto zauważyć, że w ostatnim czasie wśród usług oferowanych w strategiach content marketingowych coraz częściej pojawiają się treści multimedialne. Są to przede wszystkim - webinary, podcasty i prezentacje.

Strategia content marketingowa - dlaczego jest tak ważna?

Ogromna ilość internautów korzysta na co dzień z oprogramowania służącego do blokowania reklam. Powszechnym zjawiskiem jest także ślepota banerowa. Te dwa fakty tylko potwierdzają, że użytkownicy internetu są bardzo wymagający i ciężko zatrzymać ich uwagę na dłużej. Czy istnieje jednak sposób, który jest w stanie zdobyć większe zaangażowanie odbiorców? Okazuje się, że tak! Jednym z rozwiązań jest skuteczna strategia content marketingowa.

Nasuwa się jednak pytanie - jak działać, kiedy internet jest przesycony komercyjnymi treściami i naprawdę ciężko jest wyróżnić się z tłumu? Jak wykorzystać marketing treści aby artykuły trafiały do potencjalnych klientów i spełniały cele biznesowe marki?

To tego niezbędna jest dobra strategia content marketingowa. Nie da się także ukryć, że bardzo ważny jest cel, któremu przyświeca tworzenie skutecznych działań content marketingowych. Co jest niezbędne? Od czego należy zacząć? Przede wszystkim od analizy konkurencji. Jednak nie można zapominać o tym, że należy ją przeprowadzić z uwzględnieniem wszystkich kanałów online. Dodatkowo absolutnym must have jest analiza potrzeb grupy docelowej danej branży.

Czy za pomocą treści dopasowanych do odbiorców odniesiemy sukces w marketingu treści? Tak, jednak nie można zapominać o intuicji. Nie ma jednego case study wskazującego drogę. W działaniach związanych z content marketingiem należy być tam - gdzie są klienci i dostarczać grupie docelowej takie treści, które są im niezbędne w danym momencie.

Potrzeby użytkowników i elementy ścieżki zakupowej zmieniają się tak samo szybko jak algorytmy Google. Za pomocą zoptymalizowanych tekstów możemy zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale nie zawsze będzie to łączyło się z zainteresowaniem naszej grupy docelowej. Dlatego każdy specjalista content marketingowy wie, że musi zaufać swojej intuicji!

Nie można jednak zapominać o tym, że każda strategia marketingowa jest inna, tak samo jak inne są branże obecne na rynku. Inwestując w content marketing musisz pamiętać o tym, że marki do osiągnięcia swoich celów biznesowych posługują się różnymi środkami i pomagają im w tym profesjonalne narzędzia. Rozpocznij od bloga firmowego i skup się na dystrybucji atrakcyjnych treści. Takie przykłady content marketingu mają za zadanie zainteresować odbiorców i wyszukiwarkę Google.

Wszyscy są ucontentowani, czyli większa widoczność w internecie

Najczęściej zadawane pytania związane z content marketingiem dotyczą tego, jak marketing treści przekłada się na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Co łączy content marketing i SEO? W skrócie można napisać, że to słowa kluczowe, tworzenie artykułów sponsorowanych i algorytm Google. Oczywiście definicja content marketingu jest obszerniejsza i nie można o tym zapominać tworząc strategię content marketingową.

Na czym powinno więc polegać tworzenie treści pod sprecyzowaną grupę odbiorców? Na stronie internetowej powinny pojawiać się wysokiej jakości treści wyczerpujące temat. Co należy zrobić aby znaleźć się na szczycie SERP-ów? Największą grupę odbiorców przyciągną atrakcyjne treści, lepsze od tych, które stworzyła konkurencja, a co za tym idzie także bardziej aktualne i wiarygodne. Aspekty, na które zwraca uwagę algorytm Google to także układ i organizacja artykułu. Chodzi tu o nagłówki, wyliczenia, grafiki czy materiały wideo. Nagłówki ułatwiają użytkownikom poruszanie się po tekście, a Google dzięki nim lepiej analizuje stronę.

I najważniejsze - słowa kluczowe. Kiedyś były głównym clue jeśli chodzi o pozycjonowanie, aktualnie należy używać ich rozsądnie i przede wszystkim naturalnie. Zabawa z robotami Google nie jest łatwa, dlatego warto powierzyć ją specjalistom.

Idealny przepis na pracę z content marketingiem?

Content marketing, który sprzedaje? Tak, to możliwe! Czy istnieje case studies, które sprawdzi się w każdym przypadku? Nie! Każdy przypadek jest inny i potrzebuje indywidualnego podejścia. Specjaliści z Fusion Marketing doskonale wiedzą jak dopasować content marketing do potrzeb użytkownika i kanału, w którym będzie dystrybuowany. Naszym celem we współpracy z Klientem jest strategia marketingowa polegająca na jak najbardziej subtelnych i dopasowanych do odbiorców działaniach. Tylko takie kroki gwarantują sukces!

W strategii content marketingowej ważny jest dla nas

Audyt content marketingowy

Prowadzisz bloga firmowego? Dbasz o to, aby kategorie w Twoim sklepie internetowym były szczegółowo opisane? A może regularnie publikujesz posty w social media? Pomimo tylu rodzajów treści odnosisz wrażenie, że Twój content marketing nie przynosi oczekiwanych rezultatów?

Jeśli zależy Ci na tym, aby treści, które pojawiają się na Twojej stronie były przyjazne dla wyszukiwarek internetowych - zwróć się o pomoc do specjalistów. Nie warto dłużej przepalać budżetu na działania content marketingowe, które nie przynoszą zysków. W tym przypadku istnieje jedno rozwiązanie - audyt treści. Poprawnie przeprowadzony audyt content marketingu na stronie internetowej sprawi, że nowe teksty zaczną na siebie pracować i co najważniejsze - będą przynosić korzyści.

Pewnie zastanawiasz się jakie działania zostaną przeprowadzone w ramach audytu. Nasi specjaliści przeanalizują nie tylko treści on-site, ale zwrócą również uwagę na to, co publikujesz na zewnątrz. Wyłącznie takie podejście gwarantuje sukces. Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić? Przyjrzeć się nieco działaniom konkurencji i na podstawie analizy, przygotować wskazówki, które pomogą nie tylko dogonić, ale także wyprzedzić inne firmy. W obszernym dokumencie otrzymasz od nas informacje dotyczące m.in.:

  • nasycenia tekstów frazami kluczowymi,

  • zaleceń odnośnie optymalizacji treści pod kątem SEO,

  • kanibalizacji,

  • widoczności serwisu,

  • linkowania wewnętrznego na Twojej stronie.

Audyt content marketingowy wykonany przez specjalistów Fusion Marketing to gwarancja dokładnej analizy. Wskażemy błędy oraz obszary, w których niezbędne są zmiany - możemy wprowadzić je razem. Jeśli jednak zdecydujesz, że chcesz sam dbać o swój content marketing, będziesz mógł skorzystać z przygotowanych przez nas wskazówek dotyczących tworzenia wysokiej jakości treści.

Strategia content marketingowa

Dobry plan to podstawa działania. Tak samo jest w content marketingu. Opracowanie odpowiedniej strategii jest wręcz niezbędne. Szczególnie w obecnych czasach, w których użytkownicy internetu są codziennie zasypywani masą informacji. Aktualnie aby odbiorca zatrzymał się nieco dłużej na konkretnym artykule, a co najważniejsze odwiedził Twoją stronę lub dokonał zakupu - musi zostać "skuszony" atrakcyjną treścią.

I tutaj z pomocą przychodzi strategia działań content marketingowych. Trzeba rozplanować ją w taki sposób, aby na stronę internetową zawitało jak najwięcej nowych osób. Nasi specjaliści od content marketingu doskonale wiedzą jakie artykuły mają szansę zaistnieć. Na jakie kwestie zwracamy uwagę przygotowując strategię marketingową? Przede wszystkim ważne jest dla nas, to:

  • kim jest grupa docelowa klienta,

  • jakie cele chcemy osiągnąć,

  • jakie formaty będą niezbędne w działaniach content marketingowych,

  • jak będzie wyglądał proces dystrybucji treści.

Nie można zapominać o tym, że profesjonalna strategia content marketingowa to nic innego jak konkretny plan działania dotyczący treści on-site i off-site. Agencje zazwyczaj przygotowują swoim klientom dokładne content plany na kwartał, a czasami nawet na dłużej. Wyłącznie długofalowe i regularne działania gwarantują sukces. Niestety niewiele firm może pochwalić się profesjonalną strategią content marketingową. Bez specjalistów działa się po omacku. Nie przepalaj budżetów - zaufaj nam!

Dlaczego stworzenie strategii content marketingowej warto powierzyć agencji Fusion Marketing?

Zarówno stworzenie, jak i realizację strategii należy powierzyć renomowanej agencji SEO. Dlaczego warto oddać się w ręce specjalistów? Przede wszystkim z uwagi na to, że pracownicy firm specjalizujących się w pozycjonowaniu stron internetowych mają dostęp do profesjonalnych narzędzi. Ponadto mogą pochwalić się sporym doświadczeniem i wiedzą, jeśli chodzi o budowanie strategii content marketingowej. Bez ich pomocy ciężko wytypować właściwe frazy, które są atrakcyjne dla potencjalnych klientów.

Wyłącznie kompleksowe podejście gwarantuje stworzenie atrakcyjnych treści nie tylko dla czytelnika, ale także dla robotów wyszukiwarek internetowych. Nie można również zapomnieć o tym, że specjaliści do spraw content marketingu doskonale wiedzą o tym jak przygotować tekst i jak ważne jest w nim:

  • uwzględnienie słów kluczowych,

  • odpowiednia struktura i treść nagłówków,

  • tytuły i opisy meta.

Treści, które są stworzono z uwzględnieniem powyższych kwestii będą w przyszłości widoczne na właściwe frazy kluczowe. Ponadto uzyskają dobre pozycje w wynikach wyszukiwania i trafią do właściwych odbiorców. Atrakcyjne artykuły są także zdecydowanie częściej udostępniane w social mediach. Brzmi intrygująco? Zapraszamy do kontaktu!

Kiedy warto zainwestować w plany contentowe?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest prosta. Plany contentowe są niezbędne w każdej firmie, której stosowany jest content marketing. Prowadzisz bloga lub sklep internetowy? A może zależy Ci na wysokich wynikach w wyszukiwarce Google? W takim wypadku content plan jest właśnie dla Ciebie!

Jednak należy pamiętać o tym, że powinien być on przygotowany przez specjalistów od marketingu treści i specjalistów SEO. Wyłącznie osoby, które mogą pochwalić się dużą wiedzą oraz doświadczeniem w digital marketingu będą w stanie stworzyć profesjonalny content plan. Dzięki specjalistycznym narzędziom możemy dostarczyć wytyczne, w których znajdują się informacje dotyczące m.in. długości tekstu, słów, jakie należy użyć w treści oraz długości artykułu. Nawet najlepszy copywriter nie stworzy świetnego pozycjonującego tekstu bez powyższych wytycznych. Umiejętności pisarskie to jedno, a algorytmy Google, dane i technika - to drugie.

W Fusion Marketing doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że skuteczny content marketing, który zwiększa widoczność w wyszukiwarce i sprzedaje składa się z długofalowych działań. Niezwykle istotne jest także połączenie SEO z public relations i leadami sprzedażowymi. Wyłącznie takie treści trafią do właściwych osób!

Przykładowy cennik

Uzupełnia Łukasz ;)

Content plan bez opracowania treści
  • 10 tematów -

  • 25 tematów -

  • 40 tematów -

Content plan z opracowaniem treści
  • 6 artykułów -

  • 9 artykułów -

  • 12 artykułów -

Z pewnością zastanawiasz się co otrzymasz wybierając konkretny pakiet. Decydując się na content plan od Fusion Marketing możesz liczyć na:

  1. Tytuł artykułu skonstruowany zgodnie z wytycznymi SEO i content marketingu.

  2. Przykładowe śródtytuły do umieszczenia w artykule.

  3. Słowa kluczowe, które powinny znaleźć się w treści - z rozmieszczeniem w poszczególnych nagłówkach.

  4. Uzupełniające słowa kluczowe, które warto wykorzystać.

  5. Wytyczne stylistyczne.

Należy wspomnieć, że każdy z wyżej wymienionych pakietów jest poprzedzony wnikliwą analizą SEO, analizą konkurencji i audytem content marketingowym. Każda firma, która zdecyduje się na współpracę może także liczyć na bezpłatną godzinną konsultację ze specjalistą ds. content marketingu.

Content marketing i SEO - z czym to się je?

Czym jest oraz czym zajmuje się content marketing wiemy już doskonale. Jeśli jednak chcemy poznać zależność między tą strategią marketingową a SEO trzeba nieco zaznajomić się z tym drugim tematem.

SEO czyli search engine optimization to zbiór praktyk polegających na dostosowaniu stron internetowych i zamieszczanych tam treści do jak najwyższych wyników w wyszukiwarce. Specjaliści SEO posiadają ogromną wiedzę dotyczącą m.in. kodowania stron. Dodatkowo mogą pochwalić się umiejętnościami technicznymi i analitycznymi, które są wręcz pożądane podczas audytów i optymalizacji stron internetowych.

Content marketing i SEO - czy z tej mąki będzie chleb?

Jak najprościej można opisać strategię content marketingową i SEO? To nic innego jak działania, których zadaniem jest budowanie relacji w oparciu o angażujące i dobrze zoptymalizowane treści pod kątem SEO. Nie można jednak zapominać o całkowitej kontroli na etapie ich tworzenia oraz dystrybucji. Przygotowując kampanię należy pamiętać o tym, aby treści odpowiadały na pytania, które użytkownicy internetu zadają wyszukiwarce. Wyłącznie w takim przypadku nagrodą będą wysokie pozycje na konkretne frazy.

Nie da się ukryć, że jest to wyjątkowe podejście jeśli chodzi o komunikację marki z potencjalnymi klientami. Co więcej, jest to długofalowe budowanie relacji z konsumentami, które opiera się na zrozumieniu. Jak to możliwe? Content marketerzy razem ze specjalistami SEO tworzą treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników! Prowadzą ich za rękę w procesie zakupowym i wskazują najlepszą drogę!

Czym jest SEO copywriting?

Najprościej mówiąc SEO copywriting to tworzenie bogatych i wartościowych treści nasyconych odpowiednimi słowami kluczowymi. Jednak muszą być one przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i robotów wyszukiwarek. Wyłącznie wtedy są one w stanie zaspokoić potrzeby informacyjne odbiorców, leady generują sprzedaż, a całość poprawia widoczność witryny w wyszukiwarce.

Aby tworzyć skuteczne treści w SEO copywritingu niezbędna jest podstawowa wiedza w zakresie pozycjonowania, ogromna kreatywność i znajomość zasad interpunkcji oraz ortografii. I cierpliwość - nie można o niej zapomnieć. SEO copywriting to często tworzenie kilku treści o tej samej tematyce. Niezbędny jest więc spokój (i kreatywność) aby podejść profesjonalnie do konkretnego tematu i nie posiłkować się w trakcie truizmami, które nie są atrakcyjne.

Jakie więc treści tworzą najczęściej seo copywriterzy?

Opisy kategorii - to rodzaj treści, który przekazuje użytkownikom, a co za tym idzie także potencjalnym klientom informacje dotyczące tego, co sprzedajemy w danym sklepie. Warto więc zadbać o to, aby opisy kategorii wyróżniły nie tylko markę, ale także produkty na tle konkurencji. Jak tego dokonać? Wystarczy stworzyć atrakcyjne treści, które zachęcą klientów do skorzystania z oferty sklepu. Tutaj niezbędny jest merytoryczny i konkretny content, który przyciągnie uwagę wielu użytkowników.

Opisy produktów - tutaj sytuacja przedstawia się nieco inaczej. Jeśli chodzi o opisy produktów to w wielu przypadkach właściciele sklepów internetowych kopiują opisy z innych stron lub ze strony producenta. Niestety nie jest to dobra praktyka nie tylko pod względem SEO, ale także z uwagi na to, że kopiowanie czyichś treści jest zabronione.

Każda marka, która chce wypromować swoje miejsce w sieci powinna stworzyć unikalne opisy produktów. Nie można jednak zapominać o tym, że te treści mają za zadanie nie tylko sprzedać produkt, ale także wypozycjonować sklep internetowy. Należy więc wykonać research i dopasować takie słowa kluczowe, które w połączeniu z treściami zagwarantują sukces. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę tworząc opisy produktów? W opisie niezbędne są najważniejsze informacje dotyczące produktu - jego właściwości, zalety i cechy charakterystyczne. Tylko konkretne i prawdziwe fakty - tu nie ma miejsca na "lanie wody"! Warto pamiętać o tym, że sztuczne zachwalanie produktu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Teksty ofertowe - teksty ofertowe są już zdecydowanie bardziej wymagające. W pewnym stopniu odpowiada za to fakt, że trendy w seo copywritingu dość często się zmieniają. Nie ma więc sensu korzystania z jednej treści przez kilkanaście lat. Jeśli firmie zależy na rozwoju i budowaniu długotrwałej relacji z klientami, niezbędne jest aktualizowanie tekstów ofertowych.

Nie ulega więc wątpliwości, że teksty ofertowe powinny być tworzone z pasją i z głową. Należy je regularnie odświeżać lub po prostu pisać od nowa - jeśli jest taka konieczność. Trzeba stworzyć je w taki sposób, aby przyciągnąć użytkowników.

Blog firmowy - przegoń swoją konkurencję!

Nie ma sensu niczego ukrywać, trzeba postawić sprawę jasno! Masz swój biznes w e-commerce? Musisz prowadzić bloga! Dlaczego jest to tak bardzo ważne? Przede wszystkim z uwagi na to, że prawidłowo prowadzone działania z nim związane mogą stanowić główny punkt strategii nie tylko contentowej i SEO, ale także sprzedażowej. Dokładniej chodzi o to, że strategia:

  • contentowa - opiera się na tworzeniu atrakcyjnych i merytorycznych treści,

  • SEO - ma za zadanie zbudować dobre wyniki w wyszukiwarce Google właśnie m.in. za pomocą artykułów blogowych i linkowania wewnętrznego,

  • sprzedażowa - wpisy blogowe powinny wspierać użytkownika na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Nadal nie jesteś przekonany, że prowadzenie bloga firmowego to klucz do zwycięstwa? Musisz więc wiedzieć, że wysokiej jakości artykuły:

  • kreują wizerunek eksperta w danej dziedzinie,

  • sprawiają, że marka jest postrzegana jako autorytet w branży,

  • dają możliwość pozyskania odnośników,

  • pokazują, że chętnie i darmowo dzielisz się wiedzą,

  • wzbudzają zaangażowanie i lojalność użytkowników,

  • przyciągają nowych użytkowników - szczególnie merytoryczne treści,

  • to idealne miejsce do umieszczenia wezwania do działania,

  • dbają o Topical Authority, czyli bardzo ważny czynnik związany z wiarygodnością treści,

  • wzmacniają pozycję w wyszukiwarce.

Nasz zespół poprowadzi Twoją markę w sieci!

W Fusion Marketing doskonale wiemy o tym, że na pierwszym miejscu zawsze jest klient! To on musi być centralnym punktem działań - nie tylko w firmie, ale także w przypadku bloga firmowego! Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim z uwagi na to, że docelowym odbiorcą treści blogowych jest Twój potencjalny klient. Aby nieco bliżej poznać jego preferencje, trzeba sobie odpowiedzieć na ważne pytania:

  • co chciałby zobaczyć klient?

  • jakiej odpowiedzi poszukuje?

  • jakie rozwiązania są dla niego atrakcyjne?

  • jakie frazy wpisuje w wyszukiwarkę?

Specjaliści Fusion Marketing znają odpowiedzi na te pytania. Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć kompleksową strategię content marketingową, która wyróżni Twoją markę na tle konkurencji! Możesz być pewny, że razem z nami uzyskasz wysokie wyniki w wyszukiwarce i staniesz się ekspertem w swojej branży! Razem możemy więcej!

Jeśli potrzebujesz wsparcia w content marketingu, skontaktuj się z naszą specjalistką, pisząc na olga.omelanczuk@fusionmarketing.pl. Razem z działem SEO podejmiemy kompleksowe działania, które podniosą Twój content marketing na wyższy level! Ruch jest po Twoje stronie!

FAQ

  1. Co to jest content marketing?

    Marketing treści to strategiczne działania content marketingowe, które opierają się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych i unikalnych treści. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców i zatrzymanie ich na dłużej, co konsekwencji prowadzi do zwiększenia dochodów.

  2. Dlaczego content marketing?
    Content marketing niesie za sobą wiele korzyści - od budowania wizerunku eksperta po wypozycjonowanie strony internetowej. Aktualizując specjalistyczne i wartościowe treści mamy przewagę nad konkurencją, która nie podejmuje takich działań.

  3. Jaki jest cel marketingu treści?
    Głównym celem marketingu treści jest budowanie wizerunku marki i świadomości nt jej produktów poprzez wartościowe treści. Regularne tworzenie wysokiej jakości artykułów blogowych sprawia, że marka staje się ekspertem w swojej branży i zwiększa ruch na swojej witrynie internetowej przy pomocy słów kluczowych przyjaznych dla SEO.

  4. Ile kosztuje content marketing?
    Na pewno dużo cierpliwości. Wyniki nie są widoczne od razu, więc w tym przypadku należy mieć na uwadze fakt, że długofalowe działania to nie tylko stworzenie treści przez copywriterów, ale także przygotowanie strategii content marketingowej przez specjalistów ds content marketingu. Dodatkowym kosztem są artykuły sponsorowane, a raczej koszt ich publikacji. Ciężko jednoznacznie określić koszt content marketingu. Wszystko tak naprawdę zależy od ilości działań prowadzonych w konkretnej kampanii.

  5. Czy content marketing działa?
    Content marketing działa wtedy, gdy wspiera Twoje cele - zarówno te marketingowe, jak i biznesowe.

  6. Kiedy zauważę efekty content marketingu?
    Warto pamiętać o tym, że content marketing to długofalowe działania, których efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach regularnie prowadzonej kampanii.

  7. Jak content marketing dociera do grupy docelowej?
    Treści tworzone w content marketingu powinny na każdym etapie odnosić się do potrzeb potencjalnego klienta. Chodzi także o to, aby budować pozytywną relację z odbiorcą, wzmacniać pozytywne odczucia wobec marki. Bardzo ważne jest również to, aby działania zwiększały konwersje.

  8. Jakie są najczęstsze błędy w marketingu treści?

    Największym błędem w content marketingu jest prowadzenie działań bez spójnej strategii content marketingowej. Aby efekty były zauważalne niezbędny jest plan, który pozwoli mierzyć efekty Twojej pracy.

    Absolutnym must have jest także poznanie swojej grupy docelowej. Należy dowiedzieć się kim są odbiorcy, jakie treści preferują oraz w jaki sposób marka może zaoferować im największą wartość.


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość