Jak samodzielnie wykonać infografikę? Przydatne, bezpłatne narzędzia

Kariera content marketingu jest najlepszym dowodem na to, że oryginalna treść to gwarancja internetowego sukcesu. 

Oczywiście treść i forma idą tu ze sobą w parze: im ciekawiej podamy dane informacje, tym lepiej. Infografiki mogą w prosty sposób przysłużyć się dobru naszej firmy. Pozostaje tylko pytanie: jak z nich korzystać?

CO TO SĄ INFOGRAFIKI?

Terminem „infografika” określamy graficzne objaśnienie danych, czyli pewną wizualną reprezentację informacji. Celem infografik jest atrakcyjna i czytelna prezentacja konkretnych treści. Według zaleceń content marketingu zarówno teksty na stronach sklepów internetowych, jak i artykuły na blogach firmowych powinny być urozmaicone o dodatki wizualne. Jedną z metod na pozyskanie szerokiej grupy odbiorców jest właśnie stosowanie infografik.

Na sukces danej infografiki składają się dwa podstawowe czynniki: pomysł i wykonanie. Sam chwytliwy temat reprezentacji nie gwarantuje jeszcze dużej liczby udostępnień czy potężnej bazy linków. Dopełnieniem treści musi być odpowiednio estetyczna i przyciągająca wzrok prezentacja informacji. Oczywiście podobne rozumowanie można przeprowadzić w odwrotną stronę. Tak czy inaczej, kiedy mamy już temat i konieczne dane statystyczne, pozostaje nam zająć się kwestią wizualną. Możemy zlecić tę część profesjonalistom – agencji lub freelancerowi – albo na własną rękę doprowadzić sprawy do końca.

Do wykonania dobrej infografiki potrzebujemy odrobiny czasu, wyczucia estetyki, a także pomocy jednego z bezpłatnych narzędzi, które są dostępne w Internecie. Niewielkim nakładem pracy możemy zaoszczędzić całkiem niezłe pieniądze – wystarczy, że wybierzemy jednego spośród dostępnych pomocników.

INFOGR.AM

Do rejestracji w Infogr.amie nie potrzeba wielkiej filozofii: aplikacja zezwala na połączenie konta z Facebookiem lub profilem Google+. Infogr.am proponuje spory wybór gotowych wykresów, które tworzone są automatycznie przy imporcie danych z różnych źródeł. Niestety wersja darmowa oferuje jedynie ograniczone możliwości, a za wersję Pro trzeba policzyć już 18 dolarów miesięcznie (dostępna jest jeszcze opcja WhiteLabel z własnym logo, przy czym kosztuje aż 50 dolarów za miesiąc).

Na co pozwala nam bezpłatny Infogr.am? Możemy tworzyć infografiki na sześciu dostępnych szablonach i dodawać do nich metodą „przeciągnij i upuść” gotowe elementy: tekst, obrazy, mapy, wykresy czy materiały video. Największym mankamentem darmowego Infogr.ama jest fakt, że gotowe infografiki (w liczbie maksymalnie trzech) możemy przechowywać w pamięci aplikacji, ale nie da się ich zapisać do pliku. Warto jednak rozważyć tę opcję, jeśli zależy nam na umieszczeniu wizualnej reprezentacji danych w mediach społecznościowych (na Facebooku, Pintereście czy Twitterze) albo osadzić ją bezpośrednio na stronie za pomocą ramki.


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość