Jak zwiększyć efektywność kampanii AdWords?

Marketing internetowy to teraz podstawa prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych – to właśnie w internecie można bowiem znaleźć rzeszę klientów, zainteresowanych danym produktem lub usługą. Firmy stawiają przede wszystkim na kampanię AdWords, jako że jest to niezwykle efektywna metoda promocji. Wraz ze wzrostem popularności platformy Google AdWords wzrasta jednak również trudność jej obsługi – o czym pamiętać, aby uczynić swoją kampanię skuteczniejszą? Jakie rzeczy przede wszystkim wpływają na uzyskiwane wyniki?

PLATFORMA GOOGLE ADWORDS – PODSTAWOWE INFORMACJE

Google AdWords to stworzony przez firmę Google system reklamowy, dzięki któremu linki sponsorowane zostają wyświetlone w wynikach wyszukiwarki Google, a także na stronach współpracujących z nią w ramach programu Google AdSense. Niegdyś obsługa platformy – stworzonej w celu promowania danych usług i produktów – była bardzo prosta. Wprowadzanie kolejnych zabezpieczeń, wariantów i przede wszystkim wzrost popularności samej platformy sprawił jednak, iż osiągnięcie zadowalających rezultatów jest znacznie trudniejsze i wymaga pracy fachowca. Istnieje jednak 6 rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie skuteczniejszej kampanii reklamowej.

ADWORDS COUNTDOWN WIDGET

Odliczanie czasu w reklamach, możliwe dzięki funkcji AdWords Countdown Widget, jest bardzo pomocne, jeśli chcemy na przykład pokazać internautom ile czasu pozostało im do końca promocji, czy też obniżki cen. Nie od dziś wiadomo, że możliwość, która szybko się kończy, generuje większą ilość wyświetleń – internauci szybciej też będą się decydować na zakup danego produktu. Widget jest skierowany przede wszystkim do posiadaczy sklepów internetowych, ale nie tylko! Aby ustawić czas, wystarczy wpisać znak „{=” w interfejsie, a następnie skonkretyzować informacje.

GOOGLE CALL METRICS

Kolejną, pomocną funkcją, jest Google Call Metrics, czyli badanie skuteczności połączeń telefonicznych. Dzięki aplikacji można sprawdzić, czy umieszczane w reklamach numery telefonów cieszą się popularnością. Wszak klienci nie zawsze kontaktują się z firmą przez internet – niektórzy dzwonią do siedziby firmy, lub danego przedsiębiorcy, aby uzyskać dodatkowe informacje, bądź też zamówić jakiś produkt. Istnieją też reklamy typu "tylko połączenie", które uniemożliwiają inny kontakt. Dotychczas nie można było zweryfikować popularności takich ogłoszeń, ale dzięki funkcji Google Call Metrics wszystko się zmieniło. Numer przekierowania zostaje ustalony przez Google i wyświetla się przy reklamie – a połączenie o określonej długości liczy się jak jedno kliknięcie. Dzięki temu można ustalać stawkę za reklamę.

REKLAMY DYNAMICZNE, REKLAMY ROZSZERZONE

W kampanii reklamowej prowadzonej w sieci należy również zastosować reklamy dynamiczne DSA i reklamy rozszerzone. Reklamy dynamiczne wyświetlane są internautom nie w oparciu o słowa kluczowe, lecz w oparciu o treść strony internetowej. Zatem nawet jeśli system Google AdWords nie znajdzie w treści reklamy słowa kluczowego, przeszuka powiązany z nią link URL i wyświetli reklamę z automatycznie generowanym nagłówkiem, gdy tylko znajdzie dane słowo w treści strony. Ulepszanie reklam przy pomocy rozszerzeń opiera się zaś na możliwości dodawania do nich dodatkowych linijek tekstu (objaśnienia, dodatkowe informacje), czy też adresów lub numerów telefonu. Rozszerzenia powodują, iż Google AdWords wyświetla reklamę wyżej – jest ona bowiem atrakcyjniejsza dla klientów. Wszystko to sprawia zaś, iż kampania reklamowa staje się bardziej efektywna.

OPTYMALIZACJA KAMPANII REKLAMOWEJ I AKTUALIZACJE W CZASIE RZECZYWISTYM

Na powodzenie kampanii marketingowej prowadzonej w Google AdWords duży wpływ ma również jej optymalizacja, a także stosowanie aktualizacji w czasie rzeczywistym. Co kryje się pod tymi terminami?

Optymalizacja kampanii produktowej jest trudna i jej prowadzenie należy powierzyć prawdziwemu profesjonaliście - fachowcy w swojej dziedzinie. Efektem prowadzonych działań ma być zapełnienie przez reklamodawcę przestrzeni reklamowej, która pojawia się przy wynikach wyszukiwarki dla danego zapytania. Boks reklamowy może zawierać konkretne produkty – wraz z ich ceną, zdjęciem i linkiem do sklepu, gdzie można je kupić. Im więcej przestrzeni zajmie oferta konkretnego reklamodawcy, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta wejdzie właśnie na jego stronę.

Aktualizacja w czasie rzeczywistym daje zaś możliwość dostosowania reklamy do produktów, usług i promocji, które przecież mogą się codziennie zmieniać – a wpisywanie danych od nowa mogłoby być zbyt czasochłonne. Jeśli tylko dany reklamodawca określi w arkuszu kalkulacyjnym czas trwania konkretnej promocji i produkty, które ona obejmuje, program jest w stanie samodzielnie wszystko dostosować do bieżącego czasu. Aktualne reklamy tworzone są w Google AdWords, w sekcji "Dane firmy". Wystarczy kliknąć w "Udostępniane zasoby".


Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość