Sprawdzone pomysły na generowanie ruchu

Zaczynasz prowadzić bloga i nie możesz doczekać się zwiększonego ruchu na Twojej stronie? A może parasz się z pisaniem już długo, a odwiedzających wciąż nie przybywa? Poniższa lista porad pomoże Ci zbudować rozpoznawalność bloga. Dowiedz się, jak wypracować swój zasłużony sukces!

1. Zbuduj i wykorzystaj listę mailingową

Od tego powinieneś zacząć. Lista mailingowa ułatwia zgromadzenie lojalnych czytelników, którzy będą regularnie powracali na Twój serwis, żeby zapoznać się z najnowszymi postami. Najpierw musisz odpowiednio zachęcić do wpisu swoich odwiedzających. Jak tego dokonać? Pomocne będzie chociażby wyskakujące okienko pop-up z zestawu narzędzi SumoMe. Ono albo przemyślane przyciski call-to-action sprawią, że zainteresowani goście będą chcieli pozostać z Tobą na dłużej.

Po zbudowaniu listy mailingowej zadbaj o odpowiednie wykorzystanie bazy maili do celów promocyjnych. Podeprzyj się e-mail marketingiem, żeby poinformować czytelników o godnych polecenia wpisach. Dobrym pomysłem jest cykliczne rozsyłanie newslettera, który ułatwi internautom wybór najlepszych treści. Nie rób tego za często, ale też nie za rzadko – optymalna częstotliwość dla początkującego blogera to jeden mail w miesiącu.

2. Zadbaj o ciekawe, warte udostępnienia grafiki

Nie od dziś wiadomo, że żyjemy w świecie wzrokowców. Dobrze dobrana treść wizualna ma olbrzymi wpływ na zwiększenie oglądalności bloga. Grafika szybciej i skuteczniej dociera do mózgu, dzięki czemu przykuwa uwagę, a w efekcie buduje popularność Twojej strony. Prowadząc bloga w WordPressie, pamiętaj o wzbogacaniu postów tzw. obrazkiem wyróżniającym. Grafika musi odnosić się do tekstu i w pewien sposób streszczać treść artykułu. Podobne cechy powinien spełniać idealny, chwytliwy tytuł wpisu. Musi on działać na tej samej zasadzie – w kilka sekund przyciągnąć uwagę czytelnika i sprawić wrażenie, że cały tekst będzie w jakiś sposób przydatny.

Zamieszczane treści wizualne powinny zachęcać do udostępniania. Czasem wyraziste tło i oryginalny cytat wystarczą, żeby grafika doczekała się tysięcy udostępnień na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Jak szerowanie chwytliwego obrazka może wpłynąć na popularność bloga? Wystarczy, że w rogu zamieścisz swoje logo, a przyczyni się to do budowania świadomości Twojej marki.

3. Bądź obecny w mediach społecznościowych

Oczywistym jest, że w dzisiejszych czasach warto założyć facebookowy fanpage swojego bloga. Zadbaj jednak również to, żeby czytelnicy sami chcieli rozpowszechniać w social media Twoje posty. Oprócz stosowania perswazji i próśb o udostępnienie wyrażonych wprost w tekście, skorzystaj z technicznych zabiegów – wtyczek, skryptów itd. Żeby ułatwić odwiedzającym podzielenie się poszczególnymi treściami, zamieść na blogu przyciski mediów społecznościowych. W zestawie narzędzi SumoMe – tym samym, który umożliwia wstawianie okienek pop-up – znajduje się idealna do tego zadania, dostatecznie rozbudowana i prosta w obsłudze aplikacja Share. Nie zapomnij podziękować użytkownikom za udostępnienie Twojego tekstu!

Oprócz tego warto zaistnieć na Facebooku jako aktywny bloger. Istnieje kilkadziesiąt facebookowych grup dedykowanych dla osób z branży. Dołączając do nich, zyskujesz możliwość publikacji swoich treści, obserwowania konkurencji i wyciągania wniosków w sprawie własnego samorozwoju. Oprócz komunikacji internetowej pamiętaj o udzielaniu się w branży na żywo. Pojawiaj się na eventach i pozyskuj cenne znajomości!

4. Promuj starą treść i twórz cykle artykułów

Stare teksty mają tendencję do przepadania w otchłani sieci. Żeby ocalić je od zapomnienia, konieczne jest odpowiednie linkowanie. Odsyłaj w nowych artykułach do poprzednich treści. Nie rób tego nachalnie – link musi pasować do poruszanego, wciąż aktualnego tematu. Wtedy czytelnik zostanie z Tobą na dłużej, a Ty zwiększyć widoczność starszych tekstów. Żeby generowanie dodatkowego ruchu miało sens, musisz jednak pamiętać o aktualizowaniu dawnych wpisów. Usuwaj zbędne fragmenty, dodawaj nowe informacje i edytuj te treści, które są już nieaktualne.

Dobrą metodą zarówno na przyciąganie użytkowników, jak i promowanie starszych artykułów jest tworzenie wpisów zbiorczych, czyli powiązanych tematycznie postów. Takie rozwiązanie pomaga gromadzić treść w jednym miejscu i zwiększa zainteresowanie internautów konkretnym kompendium wiedzy. Z podobnego zestawu tekstów możesz od razu sporządzić e-booka – zgrabnie sformatowany, ciekawie oprawiony wizualnie plik PDF. E-book może posłużyć jako clickbait, który przyciągnie jeszcze więcej subskrybentów newslettera!

5. Komentuj i publikuj wpisy gościnne.

Komentowanie wpisów na innych stronach to jedna z najprostszych dróg do uzyskania rozpoznawalności. Publikuj komentarze na pokrewnych tematycznie, ale bardziej popularnych serwisach, a szybko wyrobisz sobie nazwisko. Oczywiście dbaj przy tym o kulturę dyskusji. Nie wdawaj się w zbędne, słowne przepychanki, za to wykaż się profesjonalizmem i klasą.

Chwytem jeszcze sprytniejszym od komentowania jest zamieszczanie w rozpoznawalnych serwisach tzw. wpisów gościnnych. Możesz przy okazji załączyć link do swojej strony i trafić ze swoimi treściami do nowych odbiorców. Pamiętaj jednak, że popularny bloger zdecyduje się opublikować Twój artykuł tylko wtedy, kiedy będzie miał z tego jakąś korzyść. Proponuj innym najbardziej wartościowe materiały, które pomogą im w zwiększeniu własnego ruchu.

Masz pytania lub wątpliwości po przeczytaniu tego artykułu? Zapytaj specjalistów



kod captcha